|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har idag en 523i E39 sedan från 99 men har ett ökat behov av kombi samt 2000kg dragvikt (523an har bara 1800kg). Jag är i övrigt riktigt nöjd med E39an som bil och vill gärna ha en till som bättre uppnår dessa krav. Problemet är att jag söker en manuell i första hand vilket är betydligt svårare att få tag på än automat. På grund av detta så tänkte jag kolla även här om det är någon som har en till salu eller som kommer vara till salu framöver? De enda kraven jag har är att den har 2000kg dragvikt (528i eller större), har luftfjädring bak samt att den inte är sönderrostad. Andra saker som jag gärna vill ha är följande där ordningen säger vad jag helst vill ha etc M-sport Drag Taklucka Svart skinnklädsel Elstolar Mörkblå eller mörkgrå lack Utöver detta hade jag även föredragit om den är djur- och rökfri. Någon som har eller känner någon som har en till salu? Tack på förhand! | |
| Glömde nämna att facelift och max 25000 mil är stora plus men inte krav | |
|
Hej, detta kan vara svårare än det låter. 540 manuella M-sport byggdes det endast 51st av. 530 manuella M-sport säkerligen lite flera. Kanske någon kan fylla i med statistik här. Men i kombination av dina andra krav så tror jag bara det finns en handfull bilar i världen som möter dessa krav. Tyvärr. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
| Jörgen här vet nog men när jag köpte min i stort sett nya 530i M sport Touring med nästan all utrustning var det ett helvete att hitta. Nu cirka 20 år senare tickar den i alla krav på din lista men är inte till salu 😀 | |
| Är fullt medveten om att detta inte lär vara det lättaste att hitta men vill ändå ge det ett försök. Och som sagt är det mesta önskemål och kan tänka mig eftermontera de viktigaste sakerna om jag hittar en som känns rätt i övrigt | |
| Snävt utbud! Vad tänker du för budget? | |
|
Som att leta efter en nål i en höstack. Finns igen på Blocket eller Mobile.de vad jag kan hitta. Lite märkligt att leta efter en uppenbart specifik entusiastbil för att kunna lasta stora grejer och kunna dra ett släp på över 1800 kg? Bara att hitta en fin E39 M-sport med manuell låda är tillräckligt svårt =) MVH Christofer |
|
|
389st manuella 530iT/6 med M-paket gjordes, så lite fler att leta efter. Tror ca 10% av dem hamnade i Sverige. Dock mest rostburkar som finns. Fina bilar som skonats vintern på äldre dagar är verkligen sällsynt när det gäller 5-serien. Märker det också nu med E60. Nästan alla går året runt och det läggs mycket mil. Hitta en 535d M-sport som gått runt 20k och inte har styling eller trim kommer bli väldigt svårt. |
|
| Jo, det är lite klurigt när TS kanske ser det som om han letar en bra och billig bil som han tycker är värd 10-20' mer än en bruks-E39, men säljaren som sitter på en sån här tänker att för under 150' så kommer bettan aldrig att säljas. Då är den mer värd att bevara, unik som den är. | |
| Finns ju en 540i 6vx på Powerbörsen. | |
| Nix, det är en ottomatare. | |
|
Grelle: Jag har inte satt någon budget utan kollar bara om det ens är möjligt att hitta till en början då jag vet att de är väldigt begränsat utbud. Men 100-150' hade jag kunnat lägga åtminstone om rätt bil dök upp. crille82: Letar i första hand efter detta då jag är entusiast ;) Är dock redan inställd på att det troligtvis blir svårt men har inte hittat något annat roligt att kolla på än heller Alla: Någon som har erfarenhet av automatarna? Hur bra är dem? Borde de vara ett alternativ för mig eller borde jag snarare kolla på annan bilmodell? Jag ska ha bilen som "daily" på sommaren (och eventuellt vintern beroende på skick) och anledningen till dragvikten är att jag kommer åka på att dra ett släp som väger ca 1950kg ett par gånger varje sommar. Jag kör dock inte jättemycket utan det kanske handlar om 500-1000 mil per år och skulle därför föredra en bil jag verkligen tycker om under de bil jag kör eftersom jag inte lägger på tusentals mil på mätaren varje år |
|
|
Jag har kört min 540 automat i 20000 mil och 11år nu och jag tycker lådan är omodernt skön som en automatare ska vara från den här tiden. En av 239 byggda och oerhört rostig. Har nu gått 40000 mil. Besiktad utan anmärkning i veckan. Otroligt. Ska säljas under april men denna vill du inte ha ;-) Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.