AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
893

BMW 3-serie cabriolet (E93) och barnstol

oc
78
occe
125i cab -08
Letar efter en 3-serie cabriolet som extrabil hemma och är lite osäker på hur väl det kommer funger att köra 3 barn. Förstår att det inte är optimalt, men tänker att det kan fungera?

Har 2 barn på 10,9 som åker utan barnstol, så tänker att de får åka där bak. Den minsta (1 år) tänkte jag ha på passagerstolen. Så där kommer jag behöva ha en bakåtvänd. (Och tittar på bilar som har ISOFIX-paketet med isofix framme och med avstängningsbar airbag)

Är det någon som har erfarenhet av att ha bakåtvänd barnstol i en sån bil?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fram är den lika stor som vilken 3-serie som helst skulle jag säga och där har ju många transporterat barn. Mig inkluderat. Men hur ska barnen komma i och ur? Båda från samma sida? Du kommer från rätt mycket smuts i baksätet när de byter sida då vilket åtminstone jag skulle störa mig lite på.
oc
78
occe
125i cab -08
Haha, ja, de kommer få gå in från förardörren. Svårt att ta sig över till andra sätet?

Absolut, inte helt optimalt. Men känns ju rätt så mycket tråkigare att köpa en vanlig bil istället....
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det beror ju lite på hur försiktiga de är. Har du snälla barn (jag har inga sådana) så kan de säkert hasa över lite försiktigt ;) Trångt är det inte för 9-10 åringar. Jag har en 8 och 10 åring, de har gott om plats i baksätet.
oc
78
occe
125i cab -08
Haha, gränsfall på mina :)

Men får se till att skydda lite ändå.

Tack för snabba svar!
oc
78
occe
125i cab -08
@Löwet,

En extra fråga, har du prövat ha en bakåtvänd stol där bak? Antar det är typ omöjligt att lyfta in en bebis utan att ta ner taket först :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nej enbart haft bälteskuddar. Skulle säga att det absolut krävs att barnen kan ta sig in och ut själva för att det ska vara realistiskt med taket uppe.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Problemet kanske kan bli att få plats med en barnvagn i bagaget, annars tror jag inte det blir problem att få plats med barnen

BMW CS #5206
oc
78
occe
125i cab -08
Tack. Ja måste jag ha den får det bli den stora bilen.

Denna är mest tänkt att var en extrabil men kommer ändå behövs köra barnen till dagis / skola varannan dag
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
E93 är en riktigt rolig bil, när jag bytte till F33 efter 8 år, fick sonen som precis fått körkort ta över den. plåtcabben som är en riktigt sinnrik funktion finns inte längre, alla nya 4 seriecabbar har tyg.

BMW CS #5206
oc
78
occe
125i cab -08
Yes, håller med!

Mitt största problem är bara att det visat sig väldigt svårt att hitta en bil med tillvalet isofix fram och avstängnigsbar airbag. Inte vanligt trots att det verkade kosta typ 900kr.

Men kanske inte köptes så ofta nya av småbarnsföräldrar... :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.