AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
779

2 barnstolar i ny X3?

Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Är just nu i valet mellan ny X3 30e eller 530e…

Båda bilarna är fina, men undrar om det är någon praktisk skillnad kring hur bra de fungerar utrymmesmässigt med 2 barnstolar osv.

Ena barnstolen hamnar på passagerarsidan fram och den andra helst bakom på samma sida, men det kanske inte funkar platsmässigt? Man vill ju gärna kunna sitta ok på förarsidan…

Bagageutrymmet krymper ju en del i båda fallen pga batterierna, men det kanske räcker hyfsat ändå.

Nån som har en G01a och 2 knoddar?
Fe
8
Femtisexan
X5 45e (G05) -20
Har två barnbarn som sitter i framåtvända barnstolar i min G01 och det är inga problem för vare sig förare eller framsätespassagerare. Tror inte det skulle bli problem med barnstol i passagerarsätet heller. Det går att sitta en vuxen i mitten bak även när barnstolarna är monterade, men det blir lite trångt.

/Christer

Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Kul att det funkar!

Missade att skriva att det i mitt fall handlar om bakvända barnstolar. Ena blir framåtvänd om ca ett år så då bör det bli lite enklare.

Jag åkte förbi BMW och testade idag med en High way 2 och den funkade bakvänd bak+ fram på passagerarsidan. Det verkar mao fungera för oss med en X3.

Nu återstår bara det jobbiga ilandsproblemet att välja mellan X3 och 530e… 2 fina bilar med olika inriktning.
be
113
begell
X3 30e -20
Vi har sedan knappt 2 år en X3 30e.
På pappret är minskningen av utrymmet i skuffen liten men i verkligheten är förlusten betydande, dessutom är konstruktionen av bagagenätets infästning idiotisk.
Kvaliten på karossbygge och lackering är klart sämre än på 5-serien.
Hybrider ö.h.t. närmar sig att vara likt den som "dansade en sommar", tiden är snart över!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.