|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har lite problem med att uppgradera ljudet i min BMW 325xi från 2006. Det jag har gjort är: 1. Kodat om HU till hifi, eftersom det är stereopaket, alltså inga diskanter i dörrarna. Detta ska då alltså ge lågnivå på högtalarkablarna från HU och alltså gå att använda i eftermarknadssteg. 2. Gjort egna lågnivå kablar som går från HU till slutsteg. 3. Dragit högtalarkablar till nya högtalare i dörrarna. Det största problemet är att när gainen är på absolut lägst på steget så går det att höja lite, men det börjar dista ganska tidigt och det distar väldigt mycket. Men höjer jag gainen på steget så kan jag spela högre utan att det distar lika mycket, men det distar ändå märkbart till slut. Så till min fråga, vad kan det vara som spökar? har byggt ljud tidigare, men aldrig med original HU utan original slutsteg.. Min andra fråga lyder: Hur många volt spänning ska en lågnivå-signal ha? Har förstått att det ibland kan vara svårt att lyckas med kodningen på HU, men enligt all fakta jag hittat ska det vara ca 5 volt spänning på de "nya" lågnivå kablarna när man spelar en sin våg på högsta volym(vilket det är). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.