|
|
|
|---|---|
|
Efter några år med E38 och även en Mercedes W220 vänds blickarna åter mot BMW, mest för att E65 känns ganska prisvärd jämfört med många konkurrenter. Helst av allt vill jag ha en facelift och helst av allt bensinmotor, jag kör dock inte så mycket men när jag väl gör det köra jag långt, och då vill jag förstås helst både att bilen håller, och att den är bekväm. Efterföljaren F01 är förstås ett alternativ men jag har inte tolkat det som att de är så mycket bättre rent kvalitetsmässigt. 750 med sin N62B48 i spetsen verkar vara den som håller bäst, eller är jag på fel spår? 745 är i allt väsentligt samma motor men med några fler svagheter. 650 är också ett alternativ, jag gillar designen och den är väl på många sätt samma bil? | |
| 650 är en 5-serie under skalet, inte 7-serie. Inte lika komfortabel mm. | |
|
Fast 650 E63 är väl roligare att köra? M6 E63 är iaf grymt rolig att köra. Även om det inte är helt jämförbart. :) Som alltid med gamla prestandabilar gäller väl att hitta ett ex med bra historik, oskruvad och fräsch. Isf lär den hålla i många år. |
|
|
Tack för bra input! Jag trodde nog att 6-serien var en 7-serie med två dörrar, men då misstog jag mig. Jag har spanat lite på Mercedes S-klass också men de åren, runt 2005-2010 verkar ha en hel del problem, och då inte "hanterbara" fel som föregångare W220 utan mekaniska fel som kostar halva bilens värde att åtgärda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.