|
|
|
|---|---|
stobbart |
Vad innebär det att den(oljetrycksmätaren) lyser gult vid avslagen tändning. (dåligt med olja?) Vore guld och ha en svensk instruktionsbok... :-) |
|
Japp. oljenivå indikering. Lyser vid låg nivå eller givarfel. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
Givarfel, rätt vanligt va? Fler som har knas på sin än jag? Skall bytas nästa oljeservice iaf... Mvh Anders S. |
|
|
Varför inte köpa en svensk instruktionsbok för ca 150kr hos BMW? Jag skulle inte chansa på att det är ett givarfel! Kolla volymen och se om den slocknar. Gör den inte det skulle jag låta kolla upp problemet snarast! Lite trist om man kör torrt på olja i motorn. Mvh |
|
stobbart |
Tack för tipsen. Har precis kollat. oljestickan visar på att det var lite ont om olja... stod precis vid min.nivån Hoppas att lite påfyllnad nu skall hjälpa. |
|
Den gula kannan tändes även för mig förra veckan... Mycket tacksam för det då BMW som gjorde oljeservice två veckor tidigare fumlat till det med någon o-ring vilket gav mig ett oljebehandlat chassi. Lampan gjorde att jag hann fylla olja innan något allvarligt hann hända. / T |
|
|
Min lampa lyser efter ca 10 sekunder efter start, varje gång. I mitt fall rör det sig inte om låg oljenivå. På Bmw-killen lät det som att det rörde sig om ett ganska vanligt fel med givarfel... Mvh Anders S. |
|
|
Anders: Exakt samma fenomen på min bil, blir galen på sådant, därför åtgärdas det idag av bmw. Kostar tydligen 1600 spänn inkl material o byta. Börjar lysa 10 sek efter start o lyser i 10-15 sekunder. Garanterat givarfel enligt bmw meken. Förhoppningsvis får ja tillbaka bilen idag i toppskick! Ny termostat/Oljeservice/ny oljenivågivare/ny främre list på kofångaren, samt en ny sensor som känner av hur ljust de e ute. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.