|
|
|
|---|---|
|
Säkert fler än jag som stött på problemet med en kass tranferpump. En originalpump är nästan stört omöjligt att få tag på och svindyr om så skulle ske. Har sett en del eftermarknadspumpar som fått halvdana recensioner, så frågan är om man ska börja leta begagnat? Tips på bra prisvärda pumpar mottages med stor tacksamhet. Nästa fråga är, skulle en pump till e34:an passa i e28:an ? So far.. so good.. so what ! | |
|
Vet inte om du har sett denna tråden om att byta ut förpumpen i tanken mot en som ersätter båda pumparna? Så har jag tänkt göra på min 635a när det är dags. Köp ingen begagnad utan satsa på ett bra märke typ Walbro, Bosch etc men se upp för det finns många dåliga? kopior…… Länk /Kent |
|
|
Hej Kent, Idén att bygga om med egen lösning har faktiskt korsat mina tankar. Har sett lite olika lösningar på detta, men inte den som du länkat till. Jag plockade bort tankarmarturen igår och kunde konstatera att det sitter den gamla modellen av pump i min e28 och har kommit fram till att dom är näst intill omöjliga att få tag på i detta avlånga land. Har iof sig hittat nya Vdo pumpar på nätet med prisvariationer från 2700 till 7000 beroende på var i världen man vill köpa ifrån. Grejen är den att jag vill behålla bilen så mycket original som möjligt och därför lutar det nog åt en "dyrare" lösning med en ny Vdo pump. Mvh Anders So far.. so good.. so what ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.