|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag har nyligen köpt en 525 diesel 2007 som jag får felkod på luftmassemätaren. Det är knappt någon kraft mellan 1000-2000 rpm sedan kommer all kraft, ibland kan den svara direkt på gasen. Det är även högförbrukning 09-1 liter milen, drar lika mycket stadskörning som motorväg. Har bytt luftmassemätare med ingen skillnad. Någon som har en idé vad som spökar? | |
|
Hej och välkommen Det bästa är att låta någon med bra kunskap och utrustning läsa ut felkoder. Det blir för mycket chansning annars. Du kanske har felkoder redan? Har du bytt LMM och har fortfarande felkod? Har du köpt en dålig LMM? |
|
|
Fabrikat på LMM? Vad händer om du drar ur kontakten till LMM? Sedan är som sagt felkoder nödvändiga för vidare felsökning. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack Matthias! Var och provkörde med lmm urkopplad och den kändes mycket bättre på botten. Luftmassemätaren jag köpte är en kamoka från trodo. | |
| Felkoden jag får upp via inpa är 3ff0 | |
|
Kamoka = billigt kinaskräp! Tror tyvärr att din nya LMM är lika dålig eller t om sämre än den gamla trasiga...har hänt rätt ofta med billiga LMM. Att motorn går bättre med LMM urkopplad tyder också på det - då går motorn på fasta "nödvärden" för att kunna köras till verkstad. När det gäller LMM och olika givare i motorn är det bara högsta OEM-kvalitet som gäller om man vill vara säker på att det ska funka = "BMW-original", Bosch, VDO-Siemens och motsvarande. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kamoko. Komocka låter bättre. BMW har aldrig funkat med billiga noname LMM vet inte hur många gånger jag skrivit detta. Och som Johan säger enbart OEM märkes LMM som fungerar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Okej tack då skickar jag tillbaka denna och beställer hem en Bosch, testade rengöra den gamla bosch med ingen lycka | |
| Hej! Fått hem nya lmm och går fortfarande dåligt.. | |
|
Hej, Jag har bara haft tre turbodieslar, två Passat och en 9-5 Saab (med en GM-motor - ett kortlivat försök från GM/Saab att hänga på den då begynnande diesel-trenden). Men bottendraget, har jag fått för mig, kom sig just av att turbon var med från början, så att säga. Kan det här inte handla om något turbo-betingat? Tok-tänkt? :) /Lennart |
|
|
Hur har det gått? Har du kontrollerat att det inte är något läckage på trycksidan från turbon...t.ex.? Mvh Janne. |
|
| Hej igen! Har kollat massa tryckslangar med ingen lycka. Blir nog och lämna in den på felsökning hos någon som vet lite mer om dessa bilar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.