|
|
|
|---|---|
Adam318 |
Har frågat om detta förut men frågar igen eftersom jag nu är lite klokare. Problem, bilen tar vatten vet inte hur mkt men den tar märkbart, fyller på en gång i veckan kanske. Och om bilen är varm så ryker det ofta luktar dock inte avgaser. Antar det är typ normalt... Ånga. Dessutom har jag mycket dålig värme och då den väl kommer kan den efter ett tag försvinna till fördel för kallluft. Har bytt termostat, vattenpump och är 99% säker på att det inte sker något läckage på framdelen av motorn där dessa sitter. Oljan är inte grå, alltså inget vatten i den. Dettta problemet har varit sen Nov/Dec förra året och inte markant blivit värre så jag har svårt att tro att det skulle vara toppen/topppackningen, men jag vet ju inte, drar mig för att byta den då det är en mkt jobbig historia tycker jag. Men vad återstår? Finns det något annat som kan vara galet än toppen? ------Sign.------ Brings Me Womens? |
|
1. Hva er kilometerstanden på bilen? 2. Har den berømte pakningen foran på motoren blitt skiftet? Dette er en pakning som går i stykker på nesten samtlige M42 motorer før 1993, og har ingenting med toppakningen å gjøre. Du må demontere toppen for å skifte denne pakningen. |
|
Adam318 |
1. HAr lite svårt för norska :) men jag antar att du menar hur långt bilen har gått och svaret är 21000mil 2. Om jag byter denna packning och detta leder till att toppen måste demonteras antar jag att det inte är helt dumt att byta den packningen i samma veva? :) Tackar för svaren iallafall. ------Sign.------ Brings Me Womens? |
Adam318 |
Frode: Vad är det mer precist för packning du menar? ------Sign.------ Brings Me Womens? |
|
Jag har hört talats om den där packningen. Sitter i framkant av motorn. Det verkar konstigt att den skulle gå sönder nu vid 21000 mil. Den borde ha gått sönder betydligt tidigare enligt vad jag har hört. Packningarna byttes till en variant av bättre kvalitet så problemet borde vara åtgärdat på äldre bilar. Kostnad att byta packningen är ca 5-6.000 spänn. Snart kommer nog "ILiveToRide" att ge ett bättre svar. Han är otroligt kunnig på 318iS. Mr C |
|
| Hmmm har samma problem på min 318IS -93, kan det va den där "svindyra" packningen? | |
|
Adam318: Jeg mener <href="Länk pakningen. Visst du ikke har vatten i oljen. må det jo gå an å finne ut hvor det lekker ut? Det er som Mr C sier rart at denne pakningen ikke har gått i stykker tidligere. |
|
Adam318 |
Nej jag har inte lyckats lokalisera exakt VARS det läcker ut. Men imorse var jag med om en ny företeelse efter att ha haft i motorvärmaren i 3h så var det en blå fläck under bilen på uppfarten. ------Sign.------ Brings Me Womens? |
Adam318 |
Som jag förstår är det alltså kåpan som är delad mellan termostaten och vattenpumpen som det gäller? Packningen där alltså? ------Sign.------ Brings Me Womens? |
Adam318 |
Nej, jag ger upp. Skall lämna bilen på omlack imorgon sen skall jag lämna in bilen på verkstad alternativt nån annan kunnig för att få ett slut på detta! ------Sign.------ Brings Me Womens? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.