AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.074

Nummer på spridare n53

Är nu i fasen att min 530i inte går igenom bes pga för hög co2500. Antagligen en spridare som droppar för mkt.
Kollat här på forum och googlat men blir inte klok på vilken modell och vilket korrekt nummer spridarna ska ha till min snurra. Tänkte försöka få tag i nån pirat för att spara nån lusing.
Tips på spridare eller rätt nummer mottages tacksamt.
Hej,

Egentligen borde forumet vimla av inlägg om din önskade information.

Men börja med realoem.com och tryck in de sju sista tecknen i din bils chassinummer (VIN) och bläddra fram detaljnumret.

Sen kan du googla fram den leverantör du tycker verka vara bäst. Du bör dock satsa på original eller OEM. Inte no-name.

Sen tillkommer det, att spridaren måste kodas in. En viss variation vid tillverkningen gör att varje spridare förses med en "juster-kod" som DME måste känna till för att verkligen kunna ge rätt mängd bränsle.

För att krångla till det ytterligare, TROR jag att det åtminstone är en fördel - men kanske ett villkor - att alla spridare måste vara av samma generation. Men där.är jag alltså osäker.

Undrar om du inte ändå borde använda sökfunktionen [Sök inlägg] högst upp här och sen läsa några inlägg. Kunskap är en lätt börda att bära. :)

/Lennart
Tro mig ja har läst och försökt hitta och de med slutnummer 048 har dykt upp ett par gånger. Men det verkar ju ha uppdaterats hejvilt med nya index och grejer så jag tänkte bara mest lägga ut en fråga om nån här koll på vettiga alternativ. Nu är jag mest intresserad att få den genom besiktning och sen försäljning så livslång kvalité spelar ingen roll
Ok. Kan inte hjälpa mer.

Men "kvalitet" betyder här inte "långlivad", utan att den "gör rätt".

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.