|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Har en 330iA -08 som jag tänkte byta drivrem på då den väser lite. Idag när jag stannade bilen efter körning lät det annorlunda och jag kan se att drivremmen inte är så bred som den ska vara så det blev helt plötsligt lite akutare. Första frågan är om någon vet om Länk passar min bil och om det kitet behöver kompletteras med något? Andra frågan är om ni vet av någon guide för hur man byter eller om det är något särskilt man ska tänka på? Tack på förhand. | |
|
Välkommen! :) Gå in på realoem.com, skriv in de sju sista tecknen i din bils chassinummer (VIN) och bläddra fram remmen. Oftast står det vilka mått remmen skall ha. Det är den säkraste metoden. Autodoc m fl har inte alltid riktig koll. Bytet borde vara ganska okomplicerat, men annars finns det säkert något på YouTube. Identifiera spännaren. Den måste lossas men inte nödvändigtvis demonteras. Studera också noga hur remmen skall sitta. Det kan bli lite osäkerhet när bara hjulen finns kvar och den nya skall dit. Ta ett foto eventuellt. Passa på att känna efter glapp och kanske lagerljud, när den gamla remmen är borta och innan du monterar den nya. /Lennart |
|
|
Hej, Tack för tipset om realoem.com hade inte en susning om den sitens existens! Har hittat alla delar som jag behöver, kvar är bara att gå igenom youtube efter någon video som förhoppningsvis kan visa vad jag ska göra, inte ska göra. Passar på att byta spännare och rulle när jag ändå håller på då det är något missljud. Hoppas att det är någon av de så det inte är något som drivs av remmen som låter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.