|
|
|
|---|---|
|
Hej Fick en återkallelse på bilen. Lämnade in den igår för mjukvaru uppdatering. Allt gick bra förutom att det tycks ha skrivit över det som jag kodade med bimmercode. Hade kodat så att jag kunde se tempen på däckena och tagit bort spärren så att man kan titta på videos. Min fru tycker om att titta på videos när vi åker i bilen, alltså när hon sitter i passagerarstolen så klart. Har försökt att coda in det på nytt men nu säger bimmercode att det inte går. Det står "coding not possible" och "Headunit" är gråad lr vad det nu heter. Går allstå inte att komma åt den ecu'n längre. Finns det nån lösning på detta? Bilen är en bmw 520d xdrive 2017. | |
|
Ja det är ju så att när man "uppdaterar" på BMW så är det snarare en "overwrite" av programvaran. Jag pratade med en kille i veckan och han fick samma meddelande i Bimmercode men det löste sig med en uppdatering av Bimmercode. Oklart om det var en officiell uppdatering eller om han fick den direkt från Bimmerode support. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Hej Ola Tack för svar. Stämmer med uppdateringen av bimmercode. Uppdaterade idag och till min förvåning när jag testade bimmercode efter det så fungerade det helt plötsligt! Det är ju bra att bimmercode själva löste detta med en uppdatering. Har läst att det är många som fått samma problem som jag efter att de fått en mjukvaru uppdatering på bmw och mailat bimmercode angående detta. Skönt att det löste sig, nu slipper jag köpa enet-kabel och programvara för att fixa detta. |
|
|
Underbart att höra, kanske ska man varje gång man kör Bimmercode kika om det finns en uppdatering. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Hej och sorry men fastnade på det här med återkallelse och efterföljande uppdatering. Har också kollat runt för att få en uppdatering på min 520 xd- 2020 med Idrive 7 "lite", men verkstäderna här i Stockholm vill ha betalt för det runt 3000:- och endast en, Kista, har kunskap och "ork" att försöka göra det ? Är det så svårt för att så få har kunskap om uppdatering eller varför denna "motstånd" ? Eller finns det återkallellser att hänvisa till för att få en gratis uppdatering ? Wide |
|
|
Widescreen - Omfattas din bil av återkallelsen? Om inte så är det väl inte så konstigt att de inte är så sugna att utföra gratis arbete på den. Men att endast en var beredd att göra det mot betalning var ju lite udda. De borde ju satt ett pris så det är värt mödan för dem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.