AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.264

BMW gör det igen

Ja WOW kan man ju tycka, snygg? njaeee. Om nu detta är på riktigt? BMW har en del att jobba med vad gäller designen på nya modeller känner jag. Jämför Audis "koncept-bilar" med E-trons och ex vis Mercedes EQE.

Länk

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Alltså vad är det som händer?!

Jämför med: Länk Visst, grillen är inte mindre där direkt men linjerna flyter på ett helt annat sätt ändå.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
@Löwet: Trodde det var en Tesla när jag tog upp bilden.....
Urk! Finner inga ord 👎
Däremot den som @Löwet länkar till 👌
Den tar jag gärna vid nästa byte
Ja Audis (nya?) formspråk är väldigt tilltalande, jämfört med BMWs.
Länk

/Anders
Ka
5.697
Kane
BMW presenterade årsrapporten igår. Jag tror att de vet vad de gör....;)

Bruttomarginal på 19,8% och best ever nettovinst på 130 Mdkr.
Ja men det var INNAN nya 7-serien :-) De får det tuffare nu när de som jag förstått det stoppat tillverkningen av 3-serien.

/Anders
Ka
5.697
Kane
Det sas också när Chris Bangles designade bilar presenterades. Han kom in 1999 och det året sålde man 751k bilar, 2021 2.5M.
Konstigt att hälften av bilarna från BMW är snygga och den andra hälften är så otroligt fula. Det är verkligen som natt och dag på designerna.
+1 där Fredde

/Anders
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
WTF!!!!

Den länkade Audin är skitsnygg i jämförelse med katastrofen från BMW.

Har sagt det förr och manas att säga det igen, tur man inte behöver köpa en ny BMW.... Jag har älskat BMW sedan barnsben men den där skulle jag fan skämmas att ses köra omkring i.

Nej BMW, gör om och gör rätt!

Niklas

Fransosen
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Med utvecklingen av strålkastarna på senare tid kan man ana det långsiktigt strategiska designtänket bakom groteskt stora njurar? Mindre lampor får kompenseras på annat sätt för att fortfarande försöka se ut som en BMW.

Ser ut som en genomskinlig påse hundb*js.
bl
2.294
blixten
325i -88
Kineser och amerikaner kanske gillar det utseendet. Här hemma och kanske även i Tyskland, dominerar ju suv det prissegmentet nuförtiden verkar det som. Mercedes S-klass som är många gånger snyggare, ser man ju rätt så sällan
An
436
AnderZ007
530iA-08 N53.272 hk.
CLA220 -20
Chris Banlgles bilar var/är snygga!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.