|
|
|
|---|---|
|
Fått en massa felkoder på min BMW f11 2013 Systemfel nödsamtal Farthållare ur funktion Krockvarnings system ur funktion Hastighetsbegränsning ur funktion Köassistent ur funktion Dessa kom på morgonen På väg till jobbet och denna kom på väg hem ifrån jobbet ! När instrument kom så sluta allt funka för utom hastighets mätaten Instrument kombination ur funktion | |
|
Välkommen! Ett skott från höften: dålig batterihälsa. Tycker beskrivningen indikerar det. Hur som helst, börja med att ladda batteriet 24h eller mer. Släck felkoderna och se sen vilka som eventuellt kommer tillbaka. /Lennart |
|
|
Jo, batteristatus i kombination med generatorladdning är nog första området jag skulle undersöka. Hur långt har bilen rullat? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bilen har rullat 17 tusen nästan 18 Ja batteriet börjar mina misstankar också , snacka med en firma som sa de kunde va säkringar / jordpunkt eller batteri |
|
|
Åk till en verkstad som har mätverktyg för att göra en batterianalys (det bör alla verkstäder ha) - det tar mindre än en minut att göra analysen och då får du svart på vitt hur laddat batteriet är och hur stor kapacitet det har kvar och utifrån det om det är ok eller bör bytas ut. Generatorspänningen är också väldigt lätt att mäta upp med en multimeter - bör ligga på ca 14,4-14,9 volt beroende på yttertemperatur, mätt vid förhöjt tomgångsvarvtal (ca 1500 rpm). Men visst kan det vara dåliga jordpunkter eller dåligt tillskruvade polterminaler vid batteriet, men jag skulle börja med det jag nämnde först... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Blir att åka till verkstad idag och be dom kolla | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.