AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
946

Skillnad felkoder mellan carly och bimmerlink

ha
5
hamre
320xd GT 2013
Hej!

Precis införskaffat mig en 320xd GT 2014 och tänkte kolla om det fanns några felkoder.

Testade först med carly eftersom jag hade en sådan adapter sen tidigare dock ej en aktiv prenumeration.
Resultatet blev 82 felkoder med deras gratis version som inte visar vilka felkoderna är.

Testade sedan bimmerlink.
Resultatet blev då 2 felkoder.

Någon som vet om carly testar flera saker gentemot bimmerlink? Eftersom skillnaden mellan 82 felkoder och 2 felkoder är ju ganska markant.

Har sett i forumet att dom flesta verkar använda bimmerlink. Kan man lita på den att det faktiskt är bara 2 felkoder och att carly testar något annat också?
Jag har inte provat Carly, men vilken typ av felkoder läste du ut med Bimmerlink?
I min G22 (så det kanske inte är samma i din) visar Bimmerlink grupperat som "Info", "Error" och "Permanent".
Jag kan dock inte detaljerna. Permanent kan jag förstå men skillnaden mellan Error och Info kanske någon här kan förklara?
ha
5
hamre
320xd GT 2013
Testade både error och permanent.

Permanent hade inga felkoder och error hade bara 2.

10 Central gateway module
1 error
801C20: Central fault memory full

78 Automatic heating and air conditioning
1 error
E7146F: K-CAN message (STAT_FUNKSCHLUESSEL, 0x23A, FA): OP_KEY_BUT_SPFN invalid
signal
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Hej

Är det inte så att det finns historiska koder lagrade och 'aktuella'. Vet ej vad som bestämmer när en kod blir historisk. Men jag hade detta med min GT carly också, en massa koder som var resultat av dålig batterispänning. De var knepiga att få bort minns jag.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.