|
|
|
|---|---|
| Söker en kunnig tekniker i Stockholm som har lust att lösa problemet med en M60 och ZF5hp30 som jag inte lyckas at få fungera som det skall. Sitter i en rod. larssonroland@outlook.com | |
|
Det blir eventuellt något enklare att hjälpa dig om du skriver vad felet är.. ///Micke |
|
| Hej Micke och tack för visat intresse. Jag tror inte att felet är lösbart brevledes. Därav min önskan om någon som bor inom rimligt avstånd som jag kan locka till att göra ett garagebesök i vårt garage i Lisma/Stockholm. | |
|
Det är ju en viss skillnad på vem du behöver ha tag i för att lösa något problem med kardan jämfört med någon som ska programmera om en styrbox åt dig. Jag tror också lite information om problemet hjälper. // Magnus |
|
| Helt rätt. Jag är alldeles för otydlig. Jag har plockat över motor, låda, bakaxel, instrument mm i en rod. Jag har startat upp den och får motor och låda att fungera IBLAND, men vid kommande uppstart så går motorn ojämt och växlingen fungerar inte. Mao så gäller min fråga motorstyrningen eller om felet ligger i styrningen till automatlådan. | |
| Lisma ligger väl i Huddingetrakten? I så fall så är Per Larsson på Bil & Motorteknik din man. | |
| Hej. Tack för ditt svar. Tänkte ta en sväng till honom. Han brukar vara så fullbelagd med jobb så det kan vara svårt att få honom att engagera sig i mitt garage, därav min fråga i forumet. | |
| Tss, ber du snällt så lär han nog stå till tjänst. Dock innebär det nog att han bogserar bilen till sitt garage. Annars finns ju GW Engineering i Bagarmossen men jag tror mer på Bil & Motor. | |
| För övrigt så måste jag säga att 540 E34 väcker en hel del vackra minnen från min ungdom. | |
|
GW har flyttat till en lada mera åt Västerhaninge-hållet. I det här fallet är det bara bra, blir ju närmare Lissma. Rätt säker på att varken GW eller PL kommer vilja arbeta utanför sina egna lokaler. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.