|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som har originalspridare till min 523i årsmodell 2010 spridarens nr 13537589048 Min Bmw startar på 4 eller 5 cylindrar när den är kall annars går den klockrent. Har bytt stift tändspolar och totalt 3 spridare 2 av de var inte original bilen godkände inte de som inte var original. Finns det någon med liknande problem | |
|
Hej, Egentligen förstår jag inte, varför du frågar efter spridarna här. Och själv kan jag inte tillräckligt i ämnet för att ge ett heltäckande svar. Men tills någon med erfarenhet dyker upp här, håll till godo! :) När jag googlar "BMW 13537589048", får jag hur många träffar som helst. Har du inte provat det? Sen gäller det ju att både hitta rätt leverantör och att försäkra sig om att spridarna är av senaste modell. Om jag minns rätt, heter det "versionsnummer" eller liknande. Men sedan tillkommer åtminstone ett observandum, kanske två: Eventuellt vill bilen ha samma versionsnummer på alla cylindrar. Lite osäker där. Men EN sak är åtminstone säker: spridarna måste kodas till bilen. De är nämligen inte identiskt lika och därför har de vid tillverkningen försetts med låt oss kalla det ett justervärde, som motorstystemet måste känna till. Möjligen har du förbisett denna detalj vid dina tidigare byten? Men, som jag inledningsvis skrev, din problemställning är kanske en annan än den jag förstått? /Lennart |
|
| Spridarna har kodast till bilen. En ny utbytes och en begagnad fungerade inte ändå | |
|
Sitter i samma sits, verkar som att det är slut överallt just nu. Fick det bekräftat av en verkstad att dom gick inte att få på tag just nu och var osäker när det kommer finnas tillgängliga igen. Hittade du någon lösning? |
|
| Jag skickade efter från ebay väldigt billigt 1000 kr styck | |
| Jaha okej, men har för mig att dom är inte nya utan "renoverad". Kollade du ifall dom var index-11? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.