|
|
|
|---|---|
cr |
Någon som har kopplingsschema till stereo på E39? Bilen det gäller är 530 d touring WBADP8100406S86093 |
| Vad är det för stereo? | |
|
Ny tråd, lite onödigt... Bilens chassinr slutar inte med "6S...", utan med "GS...". Kan du peka ut vilket audiosystem bilen har, härifrån: Länk /Lennart |
|
cr |
Kombo mellan multifunkton display och professionel RDS skulle jag säga |
| Och vad betyder det? Vad står i bilens utrustningslista? | |
cr |
Hur vet jag vad som var i utrustningslistan då? Chassinumret ser du ovan |
|
Chassinumret är fel (avskrivet?): Förutom det fel, som jag konstaterade igår, innehåller ditt angivna nummer en siffra eller bokstav för mycket. Svårt att gissa vilken av dem. /Lennart |
|
| @cr: Googla Vindecoder och använd rätt chassinummer. Ditt angivna funkar inte, kolla regbeviset. | |
cr |
WBADP81040GS86093 Direkt från transportstyrelsen |
| Det var ju skillnad. Har du kollat någon vindecoder? | |
|
Jag gjorde det nyss. S665, Radio Business. /Lennart |
|
cr |
Ja okej! Har någon av er kopplingsschema på detta?? |
cr |
Ingen som har nu när vi fått rätt ut både serienummer och utrustningslista? |
|
Vi får väl hoppas på att någon, som haft problem med en Business radio - och fixat det, hör av sig. Jag hade hoppats på att din bil kanske hade haft en Professional, för då hade jag kanske kunnat tipsa. Som det nu är, blir du nog tvungen att jobba vidare med multimetern medan du hoppas på mer input. Även om kartan vid den bakre säkringsraden inte stämmer, kanske du ändå kan lista ut vilket relä som styr radion? På min bil var det inte jättejobbigt att lossa säkrings- och relähållaren. Det hjälpte mig att "läsa systemet". /Lennart |
|
| Jag har BMW WDS men tyvärr är den gjord för en PC-miljö 17 år gammal så jag kan inte få den att funka nu. Orkar inte skapa en virtuell maskin för den. | |
|
Länk Länk Länk Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
cr |
Hej Sverige och tack! Nr2 var ju grymt bra länk men man får ju nästan spader på hur många modeller och utförande det finns att hitta rätt vad det gäller bilstereo. Verkar som alla högtalarkablar samlas i bagaget vänster sida i förstärkaren. Tror BMWs gamla grejor får ryka helt och koppla in bättre eftermarknadsgrejor. Någon som har koll på vilken färg som är vilken till respektive högtalare? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.