|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! De började först för typ en vecka sen att den kändes tungstyrd. Igår så började den gå växelvis trögt/lätt. Så när man kör bilen å vrider ratten så går den först lätt ca 1/8 varv sen trögt ca 1/8 varv. Å så håller se på nu hela tiden, hur man är vrider å vänder. Jag böt ut oljan och ny behållare med filter för ca 2 år sedan. Å den har tuffat på fint sen dess. Men nu har servon fått något fnatt. De är olja i behållaren å pumpen snurrar, men något är galt. Har någon erfarenhet av detta eller har någon ide? | |
|
Troligen har vinkelknuten mellan rattstång och kuggstång gett upp!Har bytt denna ngr gånger på BMW bilar jag haft och då har det varit att man får en ojämn servo"känsla"! Men vi hade inne en X3 -07 på verkstan förra veckan där vi misstänkte knuten,men då var det kuggstången som kärvade. |
|
|
Tackar nico! De blir till att hissa upp å kika å lyssna å se om man hör missljud därifrån. |
|
|
Hur exakt felsöker man kuggstången respektive vinkelknuten? Går de att göra ensam eller lär ja ha med mig någon till hjälp? Mvh Emil |
|
|
Jag böt servopumpen idag. Men de blev ingen skillnad, så den va de inget fel på. Vilken mardröm! Usch va jag ogillar onödigt jobb. Sitter å kliar mig i huvet nu å undrar hur fan man ska gå vidare. Har ingen aning om hur ja ska felsöka kuggstång/vinkelknuten osv. Hur går jag vidare nu? |
|
|
Lösa slangar eller kopplingar kan ha gjort så att det kommit in luft i systemet. Då blir det sådana märkliga symptom. Dra först åt /inspektera slangarna och sedan: 1. Hissa upp framvagnen. 2. Se till att det finns servoolja i behållaren. 3. Sväng framhjulen fullt fram och tillbaka upprepade ggr. 4. Klart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.