|
|
|
|---|---|
|
Dags för besiktning utav 330in snart. Förra ägaren har ju kodat USA-blinkers på den... Har försökt att hitta någon som kan koda bort detta och även avaktivera kontrollen för dimljusen. Den varnar att dom är trasiga.. Dimljusen och Angeleyes flimrar även rätt friskt vilket jag förstått att man ska kunna koda bort också. Finns det någon vänlig själ i Dalarna som kan koda? Befinner mig i Borlänge. | |
|
Om du tar bort säkringen till dimljusen, försvinner problemet då? Snabb (kanske tillfällig) lösning om du ändå inte vill använda dem. Det är väl inte lag på att dimljus måste fungera, men om de funkar ska de inte blända osv... |
|
|
Nej alltså, jag vill gärna ha fungerande dimljus. Skulle vara trevligt att få bort flimret bara när dom inte används. Jag brukar åka med dimljus och DRL när det är dagsljus. Angel Eyesen flimrar bara när bilen är avstängd så det kan jag leva med i alla fall. Dock är det lite irriterande att veta att dimljusen flimrar titt som tätt när man är ute och åker 😅 Att släcka blinkerslysena är dock det viktigaste. Tycker personligen inte äns att det är snyggt. Verkar ju vara en grej i USA att koda om till EU och tvärtom här. Men det känns ändå lite A-traktor över det hela.. Hoppas ingen blir kränkt nu, jag börjar väl bli gammal antar jag 😂 |
|
|
Flimrande ljus låter som det sitter felaktiga lampor i dimljusen. Oklart om det går att koda bort. Dock är det buslätt att koda bort USA-ljus med appen Bimmercode och en en bra blåtandsadapter, exempelvis denna: Länk (jäv) Om du nu inte hitter någon som kan hjälpa dig. det går givetvis också att koda bort med Inpa, men då behövs dator och lite mer koll på grejerna kanske. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Ja det stämmer att det sitter felaktiga lampor. Han har ju monterat LED till dimljusen och Angel Eyesen. Det ska gå att koda om lampkontrollen som orsakar flimret. Hittar jag ingen som kan hjälpa mig så får det helt enkelt bli något av alternativen du gav mig. Har kikat tidigare på hur man kodar med INPA/NCS-Expert och det verkar väl rätt så enkelt. Dock lockar nog Bimmercode mest för enkelhetens skull. |
|
|
Hittade detta på Bimmercode, kanske kan vara något för dig om det sitter led i dimljusen: "LED conversion fog lights Activate this function when the lamps for the corresponding lights have been replaced with LEDs in order to prevent errors in the vehicle from being displayed and the LEDs from flickering. Use a backup to revert this coding once it has been applied. “Footwell Module” FRM2_E89 or “Footwell Module” FRM3_E89 or “Footwell Module” FRMFA control unit" fanns även "LED conversion front standing lights/Angel Eyes" Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Köpte en Adapter av dig olaO. Funkade ju riktigt bra faktiskt. Löste allting på 5 minuter och hittade även lite annat kul att koda. Så om någon behöver koda i närheten av Borlänge så är det bara att hojta så kan jag hjälpa 👍 |
|
|
Kul, underbart att höra! Tack för återkopplingen! Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
| Hej, jag hade behövt släcka mina USA blinkers på min e60 innan bess, kan du skicka ett mess om du kan hjälpa mig med det alex? Mvh 0708464356 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.