|
|
|
|---|---|
|
Hej, har bytt servopump och styrväxel tycker ändå styrningen är trög. Har provat en jänkare med servo en stor skillnad. | |
|
Det finns bilar med väldigt kraftigt servoverkan, kanske jänkaren är sådan? BMW är ju inte alls trög att ratta, men kanske inte lika lätt som vissa andra. Det är svårt att säga så mycket utan att känna efter själv. // Magnus |
|
|
BMW brukar generellt vara lite "trögare" i servosstyrningen än många andra bilmärken. Japaner och Jänkare brukar vara väldigt lätta å andra sidan - så du jämför kanske ytterligheterna... Jämför med en likadan bil och se hur den känns. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
e39 som inte har servotronic utan den vanliga servon är lite trögstyrda. Jag hade en 530 01 som min fru tyckte var hemsk i det avseendet. e39 med V8 har servotronic som standard och känns väldigt mycket trevligare och mer lättstyrda. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Hej, säkert dum fråga, men kan jag få tag i en servotronic till min 1998- års modell? |
|
|
Hej, Googlade för intressets skull "bmw e39 servotronic retrofit". Många träffar. T o m BMW har tydligen sålt ett sådant kit men slutat enligt den här träffen på BMWfans.info: "Read comments and instruct. carefully! 01 10 4 444 444 [delen utgått, min komm.] −Info For safety reasons, this retrofit has Not been approved." Som sagt, det finns mycket att läsa i ämnet. /Lennart |
|
|
Här kommer lite information som går på tvärs med flera uppgifter om att BMW slutat. Det är hubauer-shop som säljer, "available from BMW". Mer än två veckors leveranstid, så man kan ju undra om kitet kommer med ki...sk manual... Länk /Lennart |
|
|
Hej, fråga går det att uppgradera min E39 1998 med servotronic? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.