AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.276

Facelift G2x 330e

Pi
68
Pileman
330ex g21 m-paket -22 ny leasing
Hej på er!

Jag står inför byta av bil och har idag en 320 som jag privat leasar men kör så extremt lite bil nu för tiden och det bästa för mig skulle vara att åka taxi resten av mitt liv. Men måste tyvärr ha tillgång till bil 24/7 av olika anledningar.

Jag har funderat på säkert 200 olika lösningar hur jag ska göra med bil när leasingen snart går ut och har tillslut hamnat på att privatköpa en ganska så snikutrustad 330e xDrive touring med bara M sport, HiFi och eventuellt tonade rutor och eluppvärmd ratt.

Detta tror jag blir min sista fossildrivna bil och jag kommer och äga den någonstans i 5 till 10 år. Sen blir det vätgas hoppas jag 😊

Men nu till min fråga: när kommer faceliften på G21an? För det är inte jätte kul att beställa nu och om 3 månader kommer en uppdaterad version som går ex 8 mil på el och är helt uppfräschad in och utvändigt.

Med vänlig hälsning, Jon

Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW)
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Produktionen sätter igång 07/22 så den presenteras nog ganska snart. Av spionbilderna att döma så blir det måttliga förändringar exteriört men den får den stora breda skärmen och iDrive 8 som i4 och iX har. Men eftersom den inte är presenterad än så ska väl inte allt tas som hugget i sten..
Pi
68
Pileman
Vad tror du eller vad har du hört om batteriet?

Det borde ju uppgraderas när man ser hur andra biltillverkare har gjort.

Med vänlig hälsning, Jon

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Det sägs vara en uppgradering på gång av vad jag har läst mig till, men oklart om den kommer till LCI eller inte.

Finns en del att läsa i denna tråden, antingen om du kan tyska eller låter Chrome översätta: Länk
Pi
68
Pileman
Tack för detta Wiberg nu har jag med Googles hjälp kolla din länk. Inte mycket som smiter ut från BMW om LCI. Då är det bättre att kolla vad som händer på nästa iPhone:) för där vet man ju allt innan släppet nu för tiden.

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Nä, det blir mest spekulationer. Själva produktionsdatumen brukar släppas ganska tidigt och hamna i denna tråden tillsammans med viss annan fakta: Länk

I den tråden står också att inredningen blir i4-setupen, så det känns mer eller mindre bekräftat. Tror att spionbilderna visat det också.

Är också eventuellt sugen på en privatleasad 330e så följer det jag kan, men det känns som att det inte kommer komma mycket mer nu innan dom släpper den. Men det borde vara ganska snart den presenteras tycker jag.
Snikmodellen kanske blir 320e (med tanke på kronförsvagningen). 320e är hela €6 700 billigare än 330e i DE.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Finns nya Mercedes C-klass 300 e ute hos handlare nu? Den har väl 100 km uppgiven räckvidd på el. Om BMW inte fixar ett dubbelt så stort batteri i 330e så är väl risken överhängande att den LCI kommer vara gammal redan vid lansering?
Pi
68
Pileman
Tack igen Wiberg👍🏻

turbo4ever ja det va en väldigt stor skillnad på pris. Vad har 320e för spes?

Grelle, jag tänker som du men jag är ingen bilbyggare, konstruktör eller ingenjör men när jag kollar på g21 så har jag svårt att se hur de skulle kunna få in ett större batteri så länge bilen är bakhjulsdriven och det lär ju g2x vara tills nästa generation kommer.

Jag får nog åka förbi Hedins och kolla in c klassen också 😩

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Pileman, nyckeln är sannolikt att göra batteriet kapacitetsmässigt större utan att förändra yttermåtten.

Men ja, om jag var du skulle jag definitivt spana in C-klassen också!
Pileman: Google (204 hk).
Pi
68
Pileman
turbo4ever den hade varit perfekt för mig, synd den inte finns i Sverige.

Pi
68
Pileman
Grelle nu har jag varit och känt och klämt på mb c 300 e kombi och tyvärr den var faktiskt inte alls så rolig. Trång i baksätet bakom mig själv, 188cm med ganska så långa ben mycket bättre plats i g21.

Den är ju snygg utanpå med AMG paketet men inte så rolig invändigt, dåliga knappar de få som fanns och den såg mest ut som en rymdraket och jag vet att det är så folk vill ha det nu förtiden ”Tesla” osv.

Den är ju cirka 2 år nyare än 3 serien men 3an kändes faktiskt bättre på det mesta förutom räckvidden och säkert en massa annat också men inte som jag märkte. Jag gillar verkligen BMW men är inte blid för att köpa annat så det beror inte på det heller.

Sen var den drygt 50k dyrare på offerten jag fick.

Å vad svårt detta är..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.