AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
798

Radio telefon död E39

cr
Har sedan en tid haft död radio och telefon i E39 530d. Jag trodde det var själva radio enheten som givit upp men inte. Det är ingen ström fram på stiften bakom radion. Tänkte kopplat in en eftermarknads stereo men det hjälper ju inte när det inte är ström fram. Har kollat de tre säkringarna fram och de tre där bak men fortsatt ingen ström. Någon som har tips?
Hej,

Årsmodell (eller, ännu bättre, tillverkningsmånad och - år)? Sedan eller kombi? Utrustningskod för radio/telefon hjälper säkert också dem som kan hjälpa.

/Lennart
cr
Bilen är från 2000 en touring.

Stereon är den utan navi med kasettspelare högtalare i dörrar och tak subwoofer i skuffen , GSM telefon osv. Både telefon och stereo dött men färdatorfunktionerna fungerar.
Det finns ett relä ovanför säkringsraden där bak. Av totalt fyra st, är det det tredje, framifrån (från vänster, när man tittar in) räknat. Kanske det?

/Lennart
cr
Det var ett bra tips, skall kolla upp det.

Någon som har kopplingsscheman över stereon?

Satte ström på en eftermarknads stereo på anna sätt och anslöt till högtalarkablarna men fick inget ljud ändå. Någon som vet om det ligger en förstärkare emellan och var den är placerad?
cr
Jag har 5 reläer där? Framifrån två stora ljusgröna sedan två svarta små och ett stort grönt till!
Oj, det FINNS fem reläer där! (Jag såg tidigare inte det första, svarta... :( )

Länk

I o f s nte alls samma färgsättning som du beskriver. Men om bilden ändå är korrekt, skulle det alltså handla om det f j ä r d e reläet från vänster.

/Lennart
cr
Det ser inte ut som på bilden tyvärr Lennart! Jag har två olika storlekar på reläer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.