AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.540

BMW 320GT Avstängning av start/stopp funktionen

De
213
Dennis56
523-97
320GT-2016
Jag skulle under färd stänga funktionen start/stopp då jag irriterar mig på att motorn stängs av vid t.ex köstopp. Eftersom avtstängningknappen av start/stopp sitter precis ovanför start/stopp så råkade jag trycka på start/stopp istället för avstängningkappen. Båda knapparna är skymda av ratten därför blev det fel vid avstängningen. Resultatet blev att motorn stängdes av när bilen var i rörelse. Jag tycker det är konstigt att start/stopp knappen INTE är spärrad när bilen är i rörelse. Vad har ni för erfarenhet av detta? Jag anser att det är en stor säkerhetsrisk.

Jag håller med. En dålig placering som är skymd av ratten.
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Bra grej skulle kanske vara att start/stopp inte är aktivt per default.
Dvs att man aktivt istället måste slå på funktionen. Lätt att koda in detta med Bimmercode och en sån här (jäv): Länk

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk
De
213
Dennis56
523-97
320GT-2016
Bra tillbehör!
Kan du t.ex. registrera ett nytt batteri med denna adapter och om det går måste man då installera ett originalbatteri från BMW? Kostar Bimmercode appen något?

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Ja, det går alldeles utmärkt att regga nytt batteri

Jag har köpt min mojäng av OlaO och den funkar väldigt bra. Ja, Bimmercode-appen kostar 2-300 kr i köpe-versionen, du bör ha bimmerlilnk också och den kostar lika mycket. Lifetime på båda, inte som Carly där du ska förnya varje år.
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Tackar AlexanderK!
Ja precis, mycket bra appar detta.
Bimmerlink registrerar man batteriet med men om man vill byta typ/storlek så gör man det med Bimmercode.

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk
De
213
Dennis56
523-97
320GT-2016
Om jag har förstått det rätt så om jag köper ett annat batteri än original men med samma Ah och ett AGM-batteri så använder jag mig endast av Bimmerlink?

Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Helt korrekt, Dennis56.

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk

De
213
Dennis56
523-97
320GT-2016
Tack för era svar!
Har alla bilbatterier en kod (streckkod) som man använder sig av när man registrerar ett nytt batteri med Bimmerlink?

Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej, det behövs inga streckkoder varken för registrering eller omkoding.
Mycket enkelt jobb.

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk

De
213
Dennis56
523-97
320GT-2016
Ok!
Är det en en engångskostnad för apparna Bimmercode/link eller betalar man för det som man använder sig av i appen, t.ex. batteribyte?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
bimmercode+link är engångskostnader vad jag vet
De
213
Dennis56
523-97
320GT-2016
Läste på lite om dessa appar och det går tydligen registrera en väldigt massa olika inställningar, t.ex. batteribyte, avstängning av start/stoppfunktionen, fördröjning av öppning av bagageluckan via nyckeln o.s.v. Kommer att köpa en adapter framöver så att jag själv kan programera så som jag vill ha det.

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Vill man spara en slant och tycker sånt här är kul kan man också köpa en ENET-kabel och koda med ESYS.

Länk

Finns obegränsat med support och HOW-TOs på bimmerpost

Länk

Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Bra input Deimos.

Jag föredrar en ENET WiFi variant.Länk Då kan man både köra apparna och ESYS Ista etc på ett smidigt sätt. ESYS kräver ju dock att man har en Windows PC.

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.