|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har lite problem med min e46:a, så jag köpte en obd2-kabel från Amazon, installerade PA-soft/BMW-scanner 1.4.0 och nya win10 drivers eftersom att jag har en win10 laptop. Men jag kan inte få laptopen och bilen att hitta varandra. Den säger "BMW Scanner adapter is not plugged in". Jag kan inte utesluta om det är fel på kabeln eller om det är drivers som inte är rätt. Något som har haft samma problem om kunnat lösa det? Är det någon som har en fungerande kabel i Helsingborgs-trakten som kan låna ut sin kabel? Så jag kan utesluta om det är kabeln som inte funkar. Mvh | |
| Har hållt på hela natten och hela dagen nu men kommer ingen vart. Hade varit schysst om det fanns någon som antingen hade programmen på sin laptop och kunde testa min kabel, eller som har en kabel som de vet funkar som jag kan testa på min laptop. Stort tack | |
|
Hej, Bor inte ens nära Helsingborg, så den hjälpen kan jag tyvärr inte ge. Men för rätt längesen köpte jag ett BMW Scanner kit, minns inte var. Antagligen GB? Funkade inte alls. Vi var nog flera som köpte och fick "spel" på skärmen av den varianten. Så började jag om och köpte ett annat. Funkade inte heller, fast på ett annorlunda sätt. Slutsats: det finns så mycket kinesium där ute, inte minst via Amazon, att precis allt är chansningar. Jag lyckades kombinera mina två misslyckade köp till ett fungerande system, så det ordnade sig till slut. Men vill du bita i det sura äpplet och börja om, är det OlaO här på forumet, som du skall handla av. Skicka ett PM eller sök på Blocket. Brukar ha annons. Grejer som funkar och med intresserad och aktiv support. /Lennart EDIT: I O F S kan det ju inte uteslutas, att det något fel på OBDII-kontakten i bilen. Men jag tror att Ola kan hantera ett sådant fall på ett förnuftigt sätt, också. |
|
|
Hej, Tack för återkoppling! Jag har bestämt mig för att skicka tillbaka kabeln till Amazon och provar en ny sort, får nog dra ett PM till den där OlaO. Obd2 kontakten i bilen fungerar eftersom jag har en bluetooth Elm327 som jag kan köra lite diagnoser med, men nu behöver jag släcka Airbag-lampan (har bytt sensor i stolen), plus att jag vill göra lite små omkodningar. mvh |
|
|
Hej! Du har PM Erinra! Jag slet mitt hår mer än två dagar, säkert två veckor innan jag fick till BMW-scanner programvaran på 64-bits operativ såsom W10. Jag kan garantera att min version fungerar 100% och är lättinstallerad. Beträffande hårdvaran så är ju allt ifrån Kina men jag som har en del kontakt med dem har lärt mig lite. Man tillverkar saker med olika kvalitetsnivå. Tex både BMW-scanner och Inpa tillverkas det tre olika typer av. I samma fabrik. Ser i princip identiska ut men med olika kvalitet och olika pris. Jag väljer givetvis alltid de med högst kvalitet. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Din sladd funkade fint! mvh |
|
|
Och alltid kul att ha kunnat leda någon i rätt riktning! :) Tack för din återkoppling. Hoppas att du också fick löst problemet med bilen. /Lennart |
|
|
Erinra, kul att höra att det fungerar som det ska! Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.