AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
724

Krockade min m3, om ni har gjort det ngn gång snälla läs..

gulm3
Jag körde en gul =) bmw M3... Problemet är att jag körde in den i ett träd vid sidan av vägen =/ .
Det var halt och jag körde varken fort eller vårdslöst. (vittnen från hus brevid så nej jag ljuger inte hehe...). Polisen och brandkoren var där men farbror blå såg direkt hr det gick till och sa att allt var lungt, skrev inte äns någon rapport.

Bilen är helförsäkrad av mig (Man 53år).

Nu är det så att jag kanade in i trädet med fronten först i ca; 60km/h så hela fronten är förstörd och motorn sitter intryckt. Jag har varit i kontakt med verkstaden dit den forslades. Dom frågade mig vad bilen är värd, -ca:140-150K (M3 -94 12800mil super skick allt bytt i princip bara 100mil sedan nya koppling allt! nya däck hel sport system 25K+ 3.5" DTM vet ej ricktigt vad det kostar men nått sånt..)

Deras svar blev ahh ok då tror jag nog inte det blir någon reparation.

Min fråga är hur mycket pengar kommer jag få ut??
Jag har en hel del extra utrustning som jag kommer räkna på men för en ganska standard-94 vad bör försäkringen ge. Bara så jag har ett pris att utgåmina beräkningar från.

Jag skulle gärna vilja veta vad ni fått ut frö era bilar. Även intressant vad ni fått för tex 325 och 328 för en del mer bör man väll få ut.

Tack.
Hi
61
High TeMpL@r
325i Coupè -92
Hej!!

Oroa dig inte,jag smällde min 325 coupe i 210 friska rakt in i 3 tallar.
Killen som ringde upp från försäkringsbolaget frågade vad jag tyckte bilen var värd.
Jag tog det jag hade lagt ner på bilen + vad jag köpte den för.
Pengarna satt på kontot 3 veckor efter (110 000:-)
Det var en 325 coupe -92 men det här hände för två år sen.
Dem är skyldiga att fixa fram en likvärdig bil om dem inte accepterar vad du vill ha för bilen = mycket problem för dem =)
Jag hade Länsförsäkringarna då kanske skiljer mellan bolagen vad vet jag.
Hoppas allt ordnar sig för dig tror inte du behöver vara orolig.
Mvh Dennis.
Hi
61
High TeMpL@r
325i Coupè -92
Ps.Glömde en sak blev åtalad för grov vårdslöshet i trafik då det var Mellan 50-70 sträcka.
Polisen är en sak försäkringsbolag en annan.
Tur det annars skulle ju ingen köpa bilar med pulver under huven =).
Alltså har det inget med saken att göra hur fort man kört etc etc undantaget rusdrycker + droger.

Tack för mig.....
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hur fan överlevde du 210 rakt in i skogen? Blev du fälld för vårdslöshet?
Hi
61
High TeMpL@r
325i Coupè -92
Jag väjde mitt j***a pucko för ett rådjur snurra runt slog i en hög trottoar kant voltade ner för en slänt flipper spel mellan tre tallar + en stolpe modellen stor kapa den jäms med backen förbi 3 trädgårdar tog med mig diverse tillbehör som en bit av en ved-bod 1 tvätt-ställning samt 3 krusbärsbuskar om jag minns rätt.
Nej jag blev inte fälld otroligt nog,polisen ringde upp kompisen som var med han sa att det gick i 50 =).
Jag sa att det gick mellan 70-80 men ingen blev skadad allvarligt, kanske dem inte la ner så mycket energi på det?
Fick papper hem det stog att förundersökningen nerlagd brott kan ej styrkas.
Kompisen fick ont i nacken jag fick en muskelbristning i vänster vad.

Nu tänker man sig för innan man gasar =)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det var en jävla resa :)

Bra att du lärde dig något utav det iaf!
gulm3
Kan även nämna att bara några dagar efter att försäkringsbolaget tagit hand om bilen och ställt den på deras verkstads parkering gjorde någon inbrott i den. Slog sönder en ruta, försökte ta stereon osv... Hur bör detta påverka ärendet? Om dom säger att dom trotts allt tänker reparera kan jag då hävda att jag ska få den utlöst på grunderna att dom vårdslöst haft den stående ute på obevakad parkering under flera nätter när bilen var under deras ansvar. För jag ar garage och höga väggar+2M hög grind till mitt hus där jag parkerar bilen. Har aldrig lämnat den utom synhåll mer än 20min så länge jag ägt bilen.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
gulm3: Jag har varit i en liknande situation som dig, sladdade av vägen och in i en björk. Det var med en 528 -98 och det gick i 50 ungefär. Motorn klarade sig nog ganska bra, men iom att smällen tog lite snett så blev torpedväggen något ihoptryckt. Detta räckte för att lösa in den och ge mig pengar. Jag begärde och fick 200 000 för den och fick behålla mina 18-tummare (vinterhjulen satt på). Så jag fick gott och väl vad den var värd och mitt försäkringsbolag var, det ofta bespottade, IF. Den gången ställde de iaf inte till några problem...
gulm3
Tack för svaren det var mycket intressant läsning. Om han fick 110K för 325 -92 (2001) så borde väll inte 150-170K (vad bilen borde va värd med det jag lagt ut på den) för en -94 inte vara några problem. ?
Hi
61
High TeMpL@r
325i Coupè -92
Har alldrig haft problem med försäkringsbolag heller. Är säker på att det ordnar sig för dig.

Skriv sen och berätta hur det gick för dig!!
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
såvida inte de e IF!!!!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.