|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jag är på jakt efter fälgar och har valt 8x18 ET 43 fälgar. Min fråga är vilken däck storlek jag ska välja. Jag har två alternativ. 1. 235/40 på alla fyra. eller 2. 225/40 fram och 245/35 bak. Min plan var att köra 245 på alla men det kan behövas spacers där fram så skippar det. De originala 18 tum fälgarna kör på andra alternativet men fram fälgarna är dock 7,5x18 Idag har jag 225 på 8x17 fälgar men jag tycker att de är lite för strechade och att fälgkanten sticker ut lite för mycket. Min fråga nu är vad ni skulle köra? | |
| Vad vill du uppnå med dina däck och vilket fabrikat har du tänkt köpa? | |
|
Jag vill inte uppnå något speciellt utan vill att de ska se snygga ut och inte ge stora skillnader med hastigetsmätare osv. OEM däck storlek för 18" fälgar är just 225 fram och 245 men då de främmre fälgarna är 0.5" smalare får man en liten läpp. Jag vill undvika det och därför har 235 som alternativ. Om du menar vilket däck fabrikat jag ska köpa har jag inte bestämt mig men det blir antingen michellin ps4 eller continental premium 6, sommardäck |
|
| Om du inte har värsta motorn och kör lugnt med din bil är ju 225 bredd runt om att föredra då de drar minst bränsle och är bättre ur vattenplaningssynvinkel. 225 fram och 235 bak är ju också ett alternativ, det hade jag valt själv pga att däcken sitter stabilt vid snabb kurvtagning. Om du tycker att det osnyggt med 225 på 8 tums fälg så får du ta 235 runt om. | |
|
Har bilen x-drive? Om så är fallet måste du vara ytterst noga i dina däckval så rullomkretsen blir densamma runtom! Annars knäcker du fördelningslådan = dyrt! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
blixten, tack för dina förslag. 225 fram och 235 bak har jag inte hört om innan oftast är det 245 bak istället men jag ska kolla upp det. Johan B, nej bilen har som tur inte xDrive! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.