|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag hjälper en god vän att försöka värdera lite E24 delar som han har haft liggande mycket länge. Det rör sig om frontplåt, framstötfångare, dörrar, motorhuv bagagelucka samt plast grillarna som sitter vid strålkastarna. På den ena grillen sitter ett M märke som ser ut att vara original. Framstötfångaren är med dimljus och en plastkjol nertill. Jag är själv inte så kunnig på just E24 modellen, men efter lite googling så tycker jag den är misstänkt lik den som sitter på M6:an. Samtliga delar förutom frontplåten är i bra skick, och det finns bilder jag kan skicka men de gick ej att posta här. Någon här som är kunnig på modellen och kan ha ett hum om vad det skulle kunna vara värt ? Jag kommer att lägga ut allt till försäljning men vill gärna ha en prisbild klar innan jag gör det. | |
|
Du menar nog inte M6 utan jag gissar på att du menar M635Csi. I så fall är delarna mycket dyrbara. Pratar vi delar som är i nyskick så skulle jag tippa på grillen 5 000 kr, dörrar 6-7 00 kr st, bagagelucka 3-4 000 kr. Dock kan nog en snabb titt på tyska Ebay ge lite vägledning. Huven tippar jag på 10 000. Är delarna skadade/rostiga så kanske 1/4 av de nu sagda priset. Som sagt, jag gissar. Äger man en E24 och behöver en motorhuv så är man nog beredd att betala rejält för dessa delar. |
|
|
Njaaa Det beror på från vilken årsmodell vissa saker är, om det är E12baserat eller E28baserat, iaf när det gäller frontplåt. Generellt är stötfångare med krom eftersökt. Grillen i plast är inte intressant men däremot njurarna i krom. Dörrar, baklucka och huv finns det rätt så mycket på begmarknaden då det vara samma från produktionsstart till slut. Huv var senast till salu för 3 Ksek, oklart om den blev såld då den låg ut på blocket ett tag. Utan att veta skicket på delarna så kolla Ebay och sedan dra av 20-40% för att få ett pris som delarna faktiskt säljs för. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.