|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en BMW 520d Xdrive årsmodell 2016 som gått 5000mil. Nu noterar jag att det är ett tydligt glapp någonstans i framvagnen. Det visar sig enklast genom att köra långsamt, exempelvis 10km/h och sedan pumpa på bromsen. Då känns ett tydlig glapp och och ett dovt dunk vid varje bromspuls. Vad kan detta vara tro? Förövrigt taskig kvalitet tycker jag efter 5000mil. mvh, /Nils | |
| Finns ju flera detaljer i en framvagn som kan glappa. Behöver inte bero på dålig kvalitet (även om det är en möjlighet) utan också på att du kört ned i något potthål i för hög fart. Har du möjlighet att besöka någon mack med lyft? Hissa upp bilen och se underifrån om du kan lokalisera glappet bättre? | |
|
Det du beskriver låter som om tryckstagen är dåliga. De stag som går på 'längsled' och som bland annat skall ta upp krafter vid bromsning |
|
|
ok tack, har bett min lokala verkstad ta en titt. Återkommer med diagnos. /Nils |
|
|
Diagnos fastställd. Dåliga bussningar i länkarmar. Reservdelskostnader 2x2500:- arbete 3000:- inkl fyrhjulsmätning. Totalt 8000:-, (bmw ville ha 12000:- för samma operation). Båda sidorna var dåliga, så potthålsteorin ovan är nog inte rätt. Inte har den gått hårt heller, så då återstår kvalitetsproblem. Har bilder, men man verkar inte kunna bifoga. |
|
|
Okej, tråkig utgift. Har du ägt bilen sedan ny? Bilderna kan du lägga upp på imageshack och sedan länk hit. |
|
|
5000 mil och redan glapp i framvagnen….. 😱 Det går utför med BMWs premium!! Har en 750 där inget är bytt och där besiktningtjejen senast sa: nej jag kan fan inte ens hitta nåt att tipsa om. Och då har jag ändå bänt och grejat 😉 Den har gått 23k mil så det är nog dags för lite nytt på den men kan väl tycka att det är ok vid de milen.. Niklas Fransosen |
|
|
Bilder på de bytta delarna Länk Länk |
|
| Hur länge har du ägt bilen? | |
| Jag Har Haft den sedan nov 2020, då hade den gått 3000mil. | |
| Okej, då är det ju svårt att veta i detalj vad som hänt de första 5 åren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.