|
|
|
|---|---|
|
Har blivit lite osäker på vilket håll man ska dra co-skruven. Den ska ställas upp lite så ska den skruvas upp eller ned? MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 | |
|
Hmm är det inte motsols- öka och tvärtom medsols sänka?? hjorten |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På k-jetronicen var det så med en lång insexnyckel. borde ju vara liknade MVH Hasso Länk |
|
Ja det var det jag hade för mig... Får prova imorgon (senare idag?)..... Bugar och bockar.. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
Paap Reeder |
Hej! På min m535 L-jetronic fungerar det så här: Skruven är en vanlig hö-hängad insex. Drar Du fast den så stänger Du bypasen, d v s fetare blandning - och lossar du den blir det magrare, d v s CO- värdet minskar. Jag har min helt öppen - 40 000 mil. MVH /// Paap Reeder |
|
Hmm... Bmw 535-86 L-jetronic? Är det en 528 i grunden? MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
rsarits |
Samma på L-jetronic på min 518, helt öppen=lågt co Micke |
Paap Reeder |
Hej "David"! Du har helt rätt - snack i nattmössan av mig. På 535 sitter det ju Motronic för tusan hakar. Undrar dock om inte just luftm. mätarna ser ganska lika ut med i alla fall luftskruvens placering. MVH /// Paap Reeder |
|
Jo det gör dem. Är säkert samma funktion oxå. Har inte haft tid att kolla än men snart så. Den går ju iaf :-) MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
| undrar.... betyder hög co automatiskt hög bränsleförbrukning | |
rsarits |
Jaa, i alla fall på L-jetronic, min skruv stod åt h***e, och jag hade 0,9L/mil i snitt och co på 7,8 hos SBP, efter justering 0,1 i co och förbrukning på 0,82 i snitt. Micke |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja det har ett visst samband :) MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.