|
|
|
|---|---|
| hej jag har lämnat in min e46a på verkstaden för ett avgasrörsbyte, tyvärr hittade dom både ett oljeläckage och att upphäningarna på bakvagnen hade lossnat. dom skulle försöka svetsa och nått mer. men hur länge tror ni att det kommer ta innan jag får tillbaka bilen? | |
|
Be om ett kostnadsförslag framför allt på svetsjobbet , kan bli dyrt om det är bakvagnsinfästningen som spruckit , hänt på en del e46 . /Peder |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Verkstaden har ofantligt mycket mer information till förfogande för att kunna estimera hur lång tid den behöver vara i deras verkstad. Det gör att det enda vi i princip kan göra här är att totalt gissa i blindo. Verkstaden vet exempelvis hur deras bemanning och belastning är (de kanske har en i personalen sjuk just nu, de kanske är i princip fullbokade med jobb ända fram till slutet av nästa vecka, de kanske har helt fritt och kan slänga alla resurser direkt på måndag morgon, who knows), detaljerad info om de olika jobben (exempelvis oljeläckaget kan vara enklare jobb som ventilkåpspackning till mer tidsödande som bakre packbox), verkstaden vet status och lagerhållning på de reservdelar de behöver samt även typiskt leveranstider från sina leverantörer och mycket mer. Därför är det verkstaden du i första hand ska fråga om hur länge de uppskattar bilen behöver vara inne i versktaden. Får hoppas det inte är de där ökända sprickorna i karossen de pratar om. Det händer som Spinnande katten säger på en del E46, men här brukar M3'or vara rejält överrepresenterade. Ganska ovanligt att det händer på en 320i (som du har), men det kan nog hända på dessa också. |
|
ringer dit på måndag. tyvärr tror jag att det är just nått sånt problem jag fått men får hålla tummarna. |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@yllestrumpor : Hur länge behövde de ha bilen (ibland kan verkstaden bli bakbunden pga problem att få fram korrekta reservdelar men i det här fallet tror jag inte det var några delar som är just nu svåra att få tag på)? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.