|
|
|
|---|---|
|
Är ute efter en välutrustad Bmw 5 serie men kan inte bestämma mig vilken modell. 520 har jag råd med 2016 ev 2017 och då ska kamkedje problemen vara borta som jag förstår. problemet är att hitta en med den utrustning jag vill ha och rätt mil. 525/530 då blir det 2013/2014 och lättare att hitta en med rätt utrustning och mindre mil. men då blir väl försäkring/skatt, reservdelar etc dyrare. Skriv gärna hur ni skulle tänka och varför. Tacksam för hjälp//Enslow15 | |
|
Vad är budgeten? Generellt är begagnade bilar svindyra, särskilt med attraktiv spec och låga mil. Samma bilar är generellt lika dyra nu som för ett par tre år sedan. MVH Christofer |
|
|
Budgeten är ca 160000sek |
|
|
I den prisklassen handlar det om objekt som gått runt 20000 mil, få särskilt välutrustade. Vad har du för önskemål? Förstår att du har svårt att hitta ett tilltalande objekt på dagen marknad. Tror du har en lite orealistiskt föreställning om vad man får för pengarna. MVH Christofer |
|
|
Har hittat ett antal bilar som jag skrev om i första inlägget. Men ville gärna ha tips om hur ni skulle tänka och varför. Jag behöver inga tips om olika annonser bara vad ni skulle välja. Mvh enslow15 |
|
| Hade under alla omständigheter valt 525/530. Skillnaden i kostnad för försäkring+skatt är liten och i verkligheten skiljer det max 1dl i förbrukning oavsett vad det står på papperet. Utgår från att vi pratar diesel. Finns knappt några bensinare att få tag på. | |
| Ja det glömde jag skriva det är en Diesel jag är ute efter. | |
|
Ja precis, en 525/530 är att föredra, med skinnklädsel. Skall man hitta ett fint objekt med bra servicehistorik så tror jag inte det finns så många 2013/2014 eller nyare att välja på. MVH Christofer |
|
|
Jag har en 520d -16, men skulle inte haft ngt emot en 530d. Jag tror inte skillnaden i förbrukning, reservdelar, försäkring och skatt skiljer särskilt mycket mellan 530d och 520d. Jag skulle satsa på en LCI dvs 2014 eller senare oavsett modell, gärna en 530. Det viktigaste är nog att hitta ett välskött exemplar. Min har rullat problemfritt, har fått byta bromsar runt om och luftbälgar, vilket jag anser är normalt efter 14k mil. |
|
|
Men en F11 530 LCI börjar på ca. 200'. MVH Christofer |
|
|
Ja även en 520dt -16 med M-sport, skinn, nav kostar 200k VW-cab tycker jag vi satsar på eller hur Christofer |
|
|
Ok tackar för era tankar. Det blir ingen med N47 motorn iaf dvs 520 från 2015 525 fram till 2012 eller 530 från 2012 och framåt. Vad står LCI för? Mvh Morgan Nyqvist |
|
| LCI = "Life Cycle Impulse" = facelift. | |
|
Och vad betyder det exakt på en 520 touring Xdrive 2015 vs 2016 vs 2017 |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Annan standardfront, ratt (tror jag) och att dieseln är Euro 6 istället för Euro 5 även om det är exakt likadan motor (fanns ingen Euro 6 klassning innan LCI). Har säkert glömt något men det är inte mycket skillnad. |
|
Kan berätta att efter mycket om och men så blev det en Bmw 520 xdrive Touring 2015 19000mil. Endast en ägare och bmw hade använt den som visningsbil när den var ny så i princip all utrustning man kan få finns i den. Nya sommar och vinterdck på fälg samt 2,5 års fri service. Betalade under 150000sek så jag tycker att det var en godkänd affär. Stort tack för alla era svar//Enslow |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.