|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar lite på fälgar till min 118d -08 e87 Går det få dit 19x10 tums et 45 fälgar bak och 19x9 tum et 48 fram? Jag vill inte att det ska ta i när man kör med släp eller lite last. Någon som vet? Mvh Daniel | |
|
Välkommen! Länk Avråder --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Okej, tack för svar. Jag var rädd att de inte skulle gå med så breda så vågade inte köpa och chansa. Men 8 eller 8,5 tum breda borde funka med et runt 40 då? |
|
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Hade 8x19 med 235/35-19 ET 35 på en E88 runtom, tog i lite i bak när den satte sig vid guppig väg…. Så ET 40 hade nog funkat bättre. |
|
Detta är vad BMW har som originaluppsättning i 18".... Länk Så jag skulle säga att försök hålla dig till de måtten även om du kör 19". Sedan bör du vara medveten om att bilen kommer bli väldigt stötig, bullrig och spårkänslig med 19", särskilt om du inte köper däck av absolut högsta kvalitet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| 8 ET 34 fram / 8,5 ET 37 bak med 225/255 däck funkar utmärkt och sitter som en smäck på 1 serien. Om hjulen är 17, 18 el 19" saknar betydelse om man har profil så omkretsen är samma. | |
|
Jag får tacka för svaren. Får se lite vad det blir för fälgar Mvh Daniel |
|
| Går att köra med 9,5 runt om…et 56 bak och med 20mm spacers fram. Och med 255/40 17 spacers för annars går de i fjäderbenen. Dock måste man köra med något mer camber en std. Och det är precis det funkar. Själv kommer jag köra med något bredare framskärmar och trycker ut bakskärmarna ngt för frigång | |
|
Jag hade en uppsättning 8.5 x 19" Monaco fälgar på min 323:a (E46) ett tag typ dessa: Länk Tror jag hade 255/30R19 på. Det såg bra coolt ut men var väldigt opraktiskt och ganska stötigt. Hade coils så de tog inte i särskillt ofta men jag sålde dem ändå efter första sommaren :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.