|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag drog av luftnippeln på kopplingens slavcylinder. Sannolikheten att få ut den igen är låg. Gissningsvis enklare (?) att hitta en ny slavcylinder. KRUXET är att jag inte vet vilken biltyp växellådan ursprungligen har suttit i. 5 växlar, mekanisk givare för hastighet, gissningsvis suttit i en 6-cylindrig 12v motor (dvs en gammal låda) Någon som har förslag på vad jag skall leta efter som tydligt pekar ut var lådan ursprungligen suttit? | |
|
Sannolikt är lådan från någon E21 eller samtida. BMWs klassiska slavcylindrar går utmärkt att lufta utan röra luftnippel överhuvudtaget. - Ta lös slavcylinder så den hängen i slangen. - Håll den upp och ner med pinnen i handflatan. - kläm ihop den sådär 5 ggr så har du pressat upp luften till behållaren. - Liuftat och klart, bara skruva tillbaka slavcyluindern. /G |
|
|
Jag lär mej något nytt varje dag! Det här var definitivt intressant. Nu har jag dock redan beställt en ny cylinder. Efter en massa letande på tex realoem.com så kunde jag till sist göra en "kvalificerad" gissning. Det har under åren förekommit många olika cylindrar men det tycks sluta med att det är rätt få (kanske bara en) som borde ersätta alla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.