|
|
|
|---|---|
|
Min 335’a e93 N54 läcker vatten. Tror nästan helt övertygad att det är topploppspackningen, påvisar avgaser i kylarvattnet! Någon som har en uppfattning vad detta kostar att åtgärda? Bor i Stockholm norra. ----------- Joakim E | |
|
Hej, Kanske vill du börja lite enkelt? Produkten får en del bra recensioner. Länk /Lennart |
|
|
Vågar man använda dessa produkter sin älskade BMW? Funkar dom verkligen? Och är det ingen risk att de skadar något i kylsystemet eller annat ställe i motorn? Har lite delade känslor att använd detta på min förstabil! Försökte med kylarcement på en gammal Opel i min ungdom, en mörk natt i obygden, utan att undersök vad det var som läckte! Efter bara någon mil ramlade vattenpumpen i delar, blev antagligen några extra cemetkulor i lagret!!???????? ----------- Joakim E |
|
|
Problemet är väl att om du har läckage av avgaser in i kylarvätskan så kommer den tätningen troligen inte att hålla för avgastrycket som är väldigt högt... Sedan får man nog se den typen av produkter som rena nödlagningsmedlen som kan göra att man kan köra några mil till en verkstad eller liknande och slipper bli stående mitt ute i ingenstans en söndagnatt i snöstorm. ;) Pris för reparation kan nog skilja sig väldigt mycket åt beroende på verkstadens timtaxa. Kan vara läge att begära in offerter från flera håll! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Något tipps varifrån offerter bör efterfrågas, bor som sagt norr om Stockholm? Men kan kanske åka en bit om priset är rätt!! ----------- Joakim E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.