|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tacksam för input. Skulle fylla på spolarvätska idag, 320 gt -14. Ser att det rinner ut spolarvätska under bilen och längs undersidan. Sannolikt slang eller annat som fryst sönder. Hur åtgärdar man detta lättast själv, eller är det bara att lämna in? Är det något man hyfsat enkelt kan lösa själv? Vänligen Stefan | |
|
Hej och välkommen Bäst är att försöka lokalisera var det läcker. På 5GT (F07) sitter behållaren innanför framskärmen, tror det är likadant på 3GT (höger). Ibland kan det vara en spricka i behållaren, ibland kan pumpen ställa till. Men hittar du en slang som läcker borde det vara lätt att åtgärda. |
|
|
Hej Matthias och tack för svar! Ja, har kikat och det verkar vara lika på denna modell. Ehållaren, eller påfyllnad är innanför höger framskärm. Problemet är att jag inte ser vart det tar vägen. Går en slang från påfyllnadslocket och ned. Men skall kika vidare. Vänligen Stefan |
|
|
Hej Jag tror det är så illa att man måste demontera skärmen om man skall byta behållaren. Möjligen kan man komma åt via en lucka om man tar bort innerskärmen. Men skall hela paketet ut tror jag det är skärm ort som gäller. Jag har också lite läckage vid full behållare och kraftig sväng, men jag avstår det projektet nu. |
|
|
Man behöver ta bort innerskärmen på höger fram och sen kan man dra fram behållaren. På min E91 hade en av pumparna gått sönder så läckte ordentligt från den. /Kent |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.