AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.982

2021 330e check control drivlina

Hej,
Bilen hämtades ut i höstas, efter en dryg vecka plingade det till o varningsmeddelandet ”Drivlina, reducerad motoreffekt…” kom upp. Samtidigt försvann all effekt, bilen gick i typ 10 km/t o hackade betänkligt. Släppte efter ett tag o bilen gick någorlunda vanligt igen, dvs lite ojämnt men det gick att köra på så att säga. Efter ett stopp o andra ärenden startade bilen som vanligt, inga felmeddelanden.
Koll på BMW åf, inga fel hittades.
Igår o idag samma felmeddelande igen, med tilläggen klonkande o rasslande ljud från motorn. Idag dessutom med kraftig bensinlukt i kupén. Både igår o idag funkar bilen som vanligt efter stopp på några minuter, felmeddelande borta.
Värmare har använts så bil/batteri har inte varit kalla. Och problemen gäller bara vid bensindrift.
Det känns som om den inte kan skifta mellan el o bensindrivning, som om den går in i nåt felsäkert läge.
BMW är kontaktade o de utreder o återkommer.
Andra med erfarenhet av något liknande!?
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Har en kamrat (nej inte jag själv ;)) som köpte en beggad 330e, uppförde sig lite liknande. Visade sig att stora batteriet stått urladdat en längre tid, dock låter ju detta inte troligt i ditt fall.

Ma
2
MajsaNiAaberga
BMW 320d X-drive 2015
Hej, jag fick just det meddelandet och samma upplevelse, hackande körning men i 25 km / h, efter att ha backat kom jag ingen vart och fick tillkalla bärgare.
Det var inte drivlinan, det bilen varnade för, utan enligt verkstaden fördelningsdosa som behövde bytas. 47.000 kr .... Täcktes av maskindelen i försäkringen, men bilen är inte helt bra efter reparationen, så jag har frågat om det i inlägg ikväll.

Marie, Åkersberga
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.