|
|
|
|---|---|
|
Fick idag brev att besöka BMW för uppdatering av mjukvaran i motorstyrboxen detta skulle förhindra rökutvekling och brand, orsaken skulle vara att vissa versioner av EGR kylare eventuellt kunde läcka med tiden.Tycker man börjar i fel ände vore det inte bättre att byta ut dom eventuellt dåliga kylarna men det är ju klart billigare att byta mjukvaran sen får ägarna ta den andra smällen när den kommer,det lär bli dyrare att byta EGR kylare och allt runt denna som behövs vid ett byte,annars trotsar man MP och pluggar skiten och kör vidare om nu dieselbilarna överlever så länge. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Läcker den där förbannade överkomplicerade plastleksaken till EGR-system fortfarande? Ser det är G01 och de tidigaste börjades byggas i slutet av 2016, men var väl runt 2018 den började komma på bred front. Kollade för skojs skull om NHTSA hade något roligt, men fanns inget. Fast å andra sidan tror jag inte det säljs några X-modeller med dieselmotorer längre där borta. Eller jag tror det är så att BMW inte säljer en ENDA modell med dieselmotor där borta längre. |
|
Jag har en sen -18 hade tidigare en sen -16 F25 men med B47 motorn där var det också ett par byte av EGR prylar så jag blev trött på en massa verkstadsbesök därför bytade jag till en G01 men tydligen har man inte löst problemet och nu lägger man väl inte så mycket resurser på dieselmotorer mer, detta rör väl samtliga modeller med B47 motorn? |
|
|
Man undrar ju vad i mjukvaran som kan påverka huruvida det kommer att läcka eller inte? Är andelen avgaser som går i retur reglerad genom styrboxen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.