|
|
|
|---|---|
|
Måste skaffa annan bil pga nedfallet träd på nuvarande Volvo v70 -05 och skulle kanske kunna tänka mig något lite roligare bil än den i bilväg för max 50000 kr. Såg denna , men vet ju att 4-cylindriga är lite omtalade här , men denna har väl n46 dvs lite mindre kamkedjestrul om jag fattat rätt Länk /Peder | |
|
säkert inget fel på den men på här forumet är alla bilar som inte har en miljon hästkrafter och alla utrustningspaket helt värdelös. Den där har väl dragkrok och autoklima som tillval så den får det lite kämpigt då;-) Rolig tror jag inte den är. Har bara kört 120i förvisso men den var inte rolig. Roligare än en V70 tror jag den är dock. Man kan notera att höger strålkastarspolare inte går tillbaka som den ska och lacksläpp på frontspoilern långt ner. Men lite fix måste man nog räkna med. Den är ju till exempel inte uppenbart omlackad med nyansskillnad som så många äldre bilar är vilket är positivt. |
|
|
Enligt car-info så bytte den ägare till en privatperson i november och lades sedan ut på annons... Det jag reagerade på var att höger strålkastarglas ser konstigt ut. Kan vara värt att kolla upp. Standardstolarna är inga höjdare, särskilt om du ska åka lite längre sträckor. Hur seriöst bolaget är, påverkar kanske inte bilen i fråga men kan vara intressant om det blir strul av något slag: Hittade bara två omdömen om företaget när jag snabbkollade och det var på Hitta.se och det var två omdömen med en (1) stjärna och båda angav att de tyckte personalen var otrevlig och oseriös... Verkar inte finnas några bokslut sedan de startade 2018...Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jo , det är lite lurigt med dessa i många fall sk bilförmedlare , sett många bilar på sk firmor som står på privatpersoner.... /Peder |
|
|
Och en svår prisklass (30-50 tkr) jag letar bil , finns gott om skräp , men ibland kan man ju hitta fynd /Peder |
|
|
Misstänker att de köpte bilen billigt av en större handlare (Skobes bil i Oskarshamn) och då är nog "fyndchansen" minimal då de la ut bilen omgående till försäljning... Ratten såg väldigt sliten ut, men en del misshandlar inredningen. Prisklassen är som sagt svår om du ska köpa av handlare, risken är stor att det är värsta vimpelhandlaren som säljer och då brukar det vara kärvt med support om något visar sig vara felaktigt med bilen. Men bor du i närheten så kan du ju kika på den! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bilen ska besas senast 2022-02-28. En av säljarbolgets bolagsmän har bilen registrerad på sig personligen. Bokslut i HB är inte offentligt, så att det inte finns något sådant är i sig inte skumt. Bilens ägarförhållande ger däremot anledning till "försiktighet". |
|
|
Man får tillägga att en 15 år gammal bil (som gått 22000 mil) alltid är ett chanstagande. Man kan i stort sett bara gå på gott helhetsintryck, magkänsla och hoppas på det bästa. Det värsta som kan hända är att om något fel som inte är värt att laga uppstår, så säljer man i befintligt skick och förlorar 30´. MVH Christofer |
|
|
Jag skulle hålla mig borta från N43 och N46 motorer. Dumt nog så köpte jag en för några år sen utan att göra research. Efter mindre än 6 månader, fick jag lägga ner ca 40 tkr på att laga skiten. |
|
|
Någon som vet något om eller handlat på Bil city i Örebro AB ? Konstaterat att det är rena djungeln att hitta en vettig bil för runt 40 tk... Typ många gånger rena skräpet när man åker o kollar.. /Peder |
|
| Försök hitta bil privat. Det går inte driva seriös bilhandel i den prisklassen. | |
|
Tänkte föreslå en 325 05-07 med N52 motorn för mindre problem, de flesta har dessutom paket som gör bilen lite roligare än den 320 du länkade till. Men satan vad priserna har gått upp !!! Jag trodde prisökningen på beg bilar gällde nyare farkoster, men såg nu när jag gick ut på Blocket att även dessa gamla bilar gått upp med typ 20-30% sen för 2-3 år sen. Man kunde få en skaplig E91 för 40-50" då, nu verkar man få betala 60-70" |
|
| Kör en 320i -07 med N46 motorn. Köpte den vid 15k mil och har nu gått över 32k. Det enda jag behövt byta i motorn är diverse packningar, dock är nu ac-kompressorn slut men den räknar jag som slitdel :) Regelbundna oljebyten varje år osv kommer man långt med. Ska dock också tillägga att bilen tidigare i sitt liv fått kamkedjan utbytt på garanti hos BMW, fick med kvittot på över 35’ kr. Rolig är den kanske inte med sina 150 hästar men går hyfsat snålt och pigg nog för bruksbil / pendlarbil. Ska jag köra vidare med den är det nog snart dags att bita i det sura äpplet och byta ventilpackningarna som är vanligt på dessa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.