|
|
|
|---|---|
|
Har problem efter tvättning med innertaket som täcker takluckan. Upptäckte att den del av undertaket som täcker tacklucka inifrån stop halvöppen. Om jag stänger som vanligt så ställer den sig hela ändå i halvöppet läge. Den liksom åker tillbaks av sig själv. Den går alltså till stängt läge för att sedan åka tillbaks till halvöppet läge. Har aldrig haft problem med detta. Bilen larmar av och på lite under tvätt eftersom jag hade nyckeln i fickan(keyless) Kan det blivit någon inställning som blivit initierad? Nån som har någon aning om det går att nollställa eller vad som hänt. | |
|
Hej Jag gissar att luckan så att säga hamnat fel i elektroniken. Har hänt mig efter vatten i elektronikboxar. Det går att initiera om luckan med BMW specifika program. Jag hade INPA |
|
|
Hej, På min gamla bil måste alltid takluckan - i o f s inte innertaket, men ändå - varje år initieras om efter vinterlagringens strömlöshet. Det görs genom att hålla in öppningsknappen extra lång tid, 10-20 sek. Kanske något liknande på din? /Lennart |
|
|
Reset av tackluckan hjälpte fint. Vänta minst 15 sekunder och ha motor igång när man gör detta. Tack Lennart. |
|
|
Tack för din återkoppling! Kul att gamla märken håller ibland. :) /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.