AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.901

M5 e-39 vs corvette c5

Sida 1 av 2
Nån som vet hur dom bilarna förhåller sig i test mot varandra. Min kompis ska köpa en c5 o e så mallig för att den går så bra säger han. Jag hämtar min M5a e.39 imån och undrar om jag kör ifrån honom eller inte?

Nån som vet med säkerhet vem som kör ifrån vem?
Nu menar jag inte på bana, utan motorvägsrace.

Anders

M-POWER!!!!!!!!!
Den drar du garanterat. Se till att det är över 200 km/h så är det helt 100% säkert.

Se här:

Länk

Samt:

Finally got my chance with my friend's C-5 against my e39 M5. We left the restaurant with our wives, ran out on an old road to get on the Interstate I65 near Greenwood Ind
I was in front, he was following me goading me by speeding up and lifting, I waited until engine temp was right and then headed for the ramp. He had asked earlier if we could rolling start and race to the next exit approx 1 mile or less. When we got on the ramp he pulled up real close on my rear and just as we were pulling out on the Interstate he nailed it and then I did. For an instant he pulled hard moved up near my side not quite at back bumper when we started i was at 4200rpm in second, I ran up to the line, got a perfect shift to third started leaving him slowly.. perfect shift to fourth, by now my wife is having a cow, we are now pulling him hard big time, now I am shaking like a leaf, nice shift to 5th he is killed ran a few more seconds he apparently lifted I had him 3=4car lengths. Pulled off on the next ramp for coffee. Oh yeah!! When we stopped he said "that car is pretty quick isnt it, but I had to lift you were throwing up dirt or something on me." I didnt say a word did not want to embarrass him further in front of the wives..Later on the way home I heard the sweetest words I've ever heard from my wife. She said "you cooked him didnt you? You really smoked him bad. That was a blast. This thing screams."
I said I think we did. She said "you know you are pretty smart, how did you find a sedan that looks cool rides great that could smoke a corvette? I said I owe it all to you dear remember you said I could buy any car I wanted that would make me happy? And I told you I wanted a car you would feel comfortable in? (she hates 2 seater cars especially corvettes) Well honey when I read the specs on the M5 it appeared that this car was the only one that would please both of us. She said rather softly and I quote "wow that was cool, by the way, what do you think we were throwing up on him as he said"? I thought to myself cool is a major understatement sweety. His car was a 2001 c5 350 hp and I don.t want to brag but as my wife said we smoked him bad. it was an absolute blast. (Any guesses as to what I was throwing up on him as I was pulling away??) "

Kan tillägga att jag jämför mot en C5 i högre farter och M3 drog ifrån.
Coolt!!! Nu ska han få! Ska bara försöka få han att slå vad om en slant eller 2 : )

M-POWER!!!!!!!!!
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Se bara till så att "Smokey" inte finns inom synhåll, och "buckle up!"

*Best Man Wins*
Jag lägger gärna 500 kr om det sker från 200 km/h och uppåt :)

Tips: slå av AC och ev. DSC för dom där extra hk hehe :) Och varva ur (såklart)
snakeplisken
Jo men det står ingenstans om det va en auto eller manuell, A4 bestyckade vettarna i USA har org. 2.75 bak utväxlingar vilket gör dessa as ruttna över 200km/h medans de i europa har 3.15 och är snabbare på 200+ men om din kompis får tag på en 6vxl vilket är sällsynt i sverige så kan du få probs.
gu
394
gurr
M5 -95
hellu. jag har rejsat mot c5 med tomatlåda. från stillastående med "starter" dock. vi kom iväg ganska så precis samtidigt. ettans växel eller dom första 10-20 metrarna kommer jag iväg med kanske en halvmeters försprång. sedan segar han sig förbi och vid 140km/h har jag nos i höjd med hans bak, där avslutades också rejsandet. tilläggas ska väl kanske att jag hade passagerare. så m5 e39 med behärskad, gasglad förare ska väl ha en chans, iaf mot automatbestyckad vette?
Lotus Samuel
Några pengar skulle inte jag satsa. Så självklart är det inte. Men självklart håller jag på M5:an

DSC tar inte så många hästar i 200km/h ;)
Ska göra vad jag kan för att ´hålla hedern uppe!

Anders

M-POWER!!!!!!!!!
B.Lee
Rejsade mot en C5 fr Helsingborg i en M3 3.2 och vi drog ifrån honom ett par billängder bara,Vetten var en automatare och det var grymt jämnt upp till en ca 220,efter det började vi segla ifrån honom,Vetten svängde av vid 255 knyck ca,han gav oss helljus i häcken hela vägen vid avsvängningen,(vet vem som äger Vetten,hihi).Så,jag sätter the money på din Beemer,helt klart asså,dra väck spärren så e du dundersäker!!!
Anders.W: Du måste lära dig växla innan du ska köra ikapp med en C5 :D
Crusty
Hur kan man jämföra en Manuell 400hk M5:a med en Automat försedd C5 med 350hk??????
Nä, det ska vara manuell låda för att det ska vara rättvist!
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Så länge C5'an är orginal så är du säker...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det finns väl bilar med automat som kör ifrån bilar med manuell låda. Jag tror det är ytterst sällan man kan jämnföra bilar om det måste vara rättvist i allt. Om man alltid ska ta hänsyn till bilens låda, vikt, hk så blir det snart svårt att jämnföra några bilar i huvudtaget. Mercedes bilarna går snabbt med automat :)
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Jag segade långsamt ifrån en C5:a med min gamla M5 3.6 när det började närma sig toppfart. Måste kännas tråkigt att sitta i en låg sportbil och bli frånåkt av en fyrdörrars familjebil. Gillar corvetten, framför allt den som dök upp på BMW Sportklubbs träffen på Kinnekulle! mm. Snygg bil synd att det är rena "Startrek" inredningen! är man van vid Bmws inredningar känns det som nån taskig leksak.

m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Polarn tävlade med sin c5 på motorvägen mot en m3 -02 det var rätt så jämt men efter 200 så börja corvetten dra ifrån.. 345hk på 1400kg

-----------------------------
Killen: Får man kalla konstapeln gris??
Konstapeln: NEJ!
Killen: Får man kalla en gris konstapel??
Konstapeln: Ja, det får man.
Killen: Tack då konstapeln
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Förresten så tror jag inte corvetten har någon fartspärr rätta mig om jag har fel..
Nå Anders nu har du ju "fått" bilen, låt oss se ett inlägg där du berättar hur du gav C5:an en match han sällan skall glömma...

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
snakeplisken
m3efl

Korrekt vetten har ingen fartspärr topphastigheten ligger mellan 275-280 enligt folk som har testat.
pcdoktor: Anders W kom förbi med sin M5 i går och glänste... den såg ju helt okey ut måste jag säga
Ska berätta hur det gick när vi rejsat. Men jag kan väl säga så här, att min polare var inte lika säker på att han skulle köra ifrån mig (snarare tvärtom) efter en rejäl provsväng under gårdagskvällen :) Även hans far som för närvarande äger en c5 o brukar vara lite småmallig för prestandan var ganska tyst efter åkturen.
Han mumlade nån om kompressor, men dementerade inte det vid senare förfrågan ;)

Anders.w

M-POWER!!!!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.