|
|
|
|---|---|
|
Hej har just köpt min första BMW och har ett par frågor om farthållaren. 1 bilar jag kört tidigare har en "Main Power" till farthållaren, fins det en sådan? jag får den nämligen inte att fungera. 2 Om det ej fins en Main fins det någon indikatorlampa som ska lysa när farthållare är tillslagen? 3 På reglaget fins det 2st AUS (uppåt och nedåt) varför? och vad är skillnaden. 4 Har jag fattat rätt? Beschl. = Öka farten / Start Verzög. = Sänk farten Abruf = Återgå (Resume) Bilen är en 540iA - 95 Tack på förhand | |
|
Om du har samma "spak" som jag så finns det ingen lampa som lyser och det är som följer: Framåt: öka hastighet/starta farthållaren, bakåt mot dig: Minska hastigheten, uppåt: Återta senast inlagda hastighet, nedåt: Lägg av farthållaren. Varför du har 2 aus vet jag ej. Hoppas det löser sig |
|
|
1. Nej. 2. Nej. 3. AUS funkar både upp och ner. 4. Abruf = bilen accar eller retarderar till senaste lagrade hastighet. |
|
|
Aus är med andra ord AV och funkar både uppåt och nedåt? Tack ska ni ha |
|
|
Tja. Någon kontrollampa finns inte. F-hållaren är aktiv hela tiden. Såhär funkar min (E36 -95): trycker man spaken framåt, lagras aktuell hastighet och f-hållaren är aktiv. Håller man sen spaken framtryckt, ökar hast. tills man släpper. Drar man spaken bakåt, minskar hast. tills man släpper. Puttar man spaken antingen uppåt eller neråt slår f-hållaren ifrån. Trycker man inåt återgår den till den senast valda hast. /// Better Make Way \\\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.