|
|
|
|---|---|
|
Har beställt ny bränslepump och kontrollerat med chassinummer, det blev fel pump som är för tjock. Enligt en bilverkstad jag kollat med finns passande pump inte att få tag i. Är beställd på 1181354 som märkligt nog skall passa både plast och metallband? Har tidigare hört att det finns en pump för varje typ av tank, men ok. Vet inte om det är fel i OEM men verkar svårt att få tag på, tidigare skrev man passar M43 motorn hos bildelsdelsdetaljisterna men kan kan i te hitta någon pump med ett tillverkningsdstum efter 1994/6 på någon pump som säljs? | |
|
Hej, Det finns en allmän skepsis mot alternativhandlare, som ofta inte har helkoll. Den här handlaren har dock en (gratis?) extra tjänst, som man kan begära vid beställningen och som går ut på att säljaren kollar så att den beställda delen verkligen passar till den angivna bilen. Utbudet, och de ofta angivna specifikationerna på varje artikel, kanske dessutom kan hjälpa dig framåt. Länk /Lennart |
|
| Intressant, tack för upplysningen. Undrar hur de kollar? Man behöver mäta på tanken för att säkert veta, dessutom behöver längd, bredd framgå, det gör det på 50% av maximalt av de olika fambrikat som säljs. | |
|
Ja, HUR de kollar, vet jag naturligtvis inte. Men tjänsten visar åtminstone att man tycks ha ambitionen att det skall bli rätt. En förhandskontakt med företaget bör ju ytterligare kunna öka sannolikheten för att det skall bli rätt. /Lennart |
|
|
Har handlat där och utnyttjat denna service med gott resultat. |
|
|
Så är skriver Schmiedmann, när jag söker på artikelnumret: "Important: only for models with metal fuel tank! Let one of our BMW specialized workshops do the mounting, we got the know". Lurigt! Undrar om Trodo fixar det... /Lennart |
|
| Det roliga är att detta artikelnummer passr både plåt och plasttankar enligt Bmw och Realoem.com. | |
|
Tidigare skrev man att den passar specifikt min modell, men tex bildelar24 med flera anger aldrig det numera, så pumpen verkar ej produceras som ny längre, kanske Bmw har den i gammalt lager, men tar 5040kr :-) |
|
|
När du nämner BMW's pris, kanske nedanstående ligger i rätt härad. Men framför allt kom jag fram till att du kanske bör sikta på tillverkarens nummer. Det finns väl stämplat på den befintliga pumpen? Länk /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.