|
|
|
|---|---|
|
Hej. Min 530 spolar bara på strålkastarna. Finns det två pumpar? I så fall bör det finnas två säkringar också eller? Tacksam för svar. | |
|
Hej, Jag skulle tro att t o m finns tre stycken, en för normal rut-tvätt, en för "Spezialreiniger", också för rutan, och en för strålkastarna. Det borde ju vara lätt att kolla, fast tanken sitter kanske inklämd innanför plastskärmen HF? Skulle också _tro_ att alla tre har samma säkring. Pumparna har nog en tendens att ge upp. Slitage, läckage och kanske frusna nån gång. /Lennart |
|
|
Tack för svar! Men har inte sett en tredje behållare för "Spezialreiniger". Hade däremot det på min 535 E34. |
|
|
Rutan och strålkastarna går från samma behållare. "Spezialreiniger" trodde jag var standard, och finns i behållare nr 2. /Lennart |
|
|
OK. Tror inte det är std. Men skall leta upp en ev. behållare 2. Eller kolla i manualen. Tack igen. |
|
|
Kollade i manualen. Det finns bara en behållare för samtliga spolarmunstycken. |
|
|
Ok. Gamla märken tycks inte hålla längre. :/ Men kanske du ändå kan hitta två pumpar i din enda behållare? Grävjobb? /Lennart |
|
|
Ja eller jag gör det lätt för mig. Kontaktar min duktige BMW/Mercedes mekaniker. :) Har ett (förhoppningsvis) tillfälligt ryggskott. |
|
|
Aj, aj! :( Men för intressets skull forskar jag ändå vidare. :) /Lennart |
|
|
Kolla i realoem.com men jag är rätt övertygad om att det är två pumpar som lenwib skrev - en till strålkastarna (högre tryck) och en till vindrutetorkarna. Har du en touring är det troligen en tredje pump till bakrutan. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är en sedan. Ja, två pumpar bör det vara. |
|
| Jag har bytt på brorsans e60 för inte så länge sedan. Det var två stycken rent fysiskt som satt där ;) | |
| OK. Tack alla. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.