|
|
|
|---|---|
|
Jag har kollat på lite F36 och G20 begagnade. Vad gäller för display key på G20? Hur många nycklar levereras med? Min F11 har bara två vanliga nycklar med sändare och utdragbart nyckelämne. Men de nyare med display key? G20s displaykey har ju inte vanlig nyckel i sig om går att dra ur (nyckel ämne). Är det alltid med en mininyckel utan sändare tillsamman med display key? Dvs tre nycklar totalt? | |
|
Hänger på om den har parkeringsvärmare eller inte. Med parkeringsvärmare var det 1 vanlig och 1 displaykey till min G22. Med displaykey följer det med en (smal) fysisk nyckel. Till min (med Comfort Acess + NFC/Laddplatta) följde det också med ett "Key Card". |
|
|
Tack för information. Den smala fysiska nyckeln? Är den bara för låset att ta sig in i bilen eller kan man starta med den också? |
|
|
Behövs aldrig (finns ingen tändningslås) "fysisk nyckel" för att starta. Så det även på din F11... Men hur många begagnade G20 har display key? Måste vara ett extremt ovanligt tillval. |
|
|
För att förtydliga svaret från Ska3, så är fysiska nyckeln som följer med separat till displaykey till samma sak som den man kan dra ut från vanliga fjärren; alltså en nödnyckel att öppna förardörren med. För att starta om batteriet in fjärren är slut kan man använda NFC-avkännaren på rattstången. Om passagerar krockkudden skall aktiveras/avaktiveras så behövs också en fysisk nyckel. (Min förståelse är att alla G2x med parkeringsvärmare levereras med displaykey. Nackdelen är att man då bara får med 1st av de smidigare vanliga fjärrarna. Fördelen, om man använder den och stöldlarmet har löst ut är att det verkar vara enda sättet en normal användare kan få reda på orsaken till larmet.) Om bilen har CA och NFC skall det följa med ett Key Card som både öppnar dörren och startar bilen (men då har man kanske inte en nödnyckel med sig ... |
|
|
Display-key är ingen förutsättning för parkeringvärme. Går utmärkt att styra med appen (precis som ev. larmorsak). |
|
| Hej Ska3, jag försökte hitta larmorsaken i My BMW appen. Kan du förklara hur det går till? | |
| Nä fel av mig. Larmorsak visas inte appen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.