|
|
|
|---|---|
|
Hej, P.g.a. ett stenskott så tränger det in fukt i ett strålkastarehus på min E90. Inget större problem på sommaren eller på vintern heller då jag haft bilen ståendes i garage. Men i år har bilen stått ute under vinterhalvåret och kondensen har ökat. Så min fråga är egentligen vilket som är bästa sätt att åtgärda detta utan att behöva byta hela optiken med allt vad det innebär. Att täta själva sprickan med lim eller silikon känns som en no-brainer. Men bör man även borra små hål från baksidan av optiken för att få bättre ventilation in mot motorrummet? Eller bara täta själva sprickan o låta det vara? Bild: Länk Mvh, Hellboy | |
|
Skodan här hemma fick fukt i dimljusen, jag borrade ett litet hål (2,5mm?) i lägsta punkten från baksidan där det inte kan spruta in vatten med mindre än att man kör ner i djupt vatten. Det har funkat bra i 4 år nu. I ditt fall skulle jag ta in strålkastaren på tork och täta hålet på framsidan så noga det går och se om det hjälper. Blir det inte bra så skulle jag borra ett eller flera små hål på baksidan. // Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.