|
|
|
|---|---|
|
Hej har någon annan råkat ut för följande. Bilen gick inte att starta i -30 graders kyla. Felkod kom upp och bärgare fick anlitas till BMW verkstad. Svaret från bägaren var att mest troligt har startmotor havererat. Han hade bärgat flera andra modeller med samma felkod. På verkstad konstaterade dom samma. Totalhaveri pga isbildning startmotorn. Ska inte en ny BMW klara kylan i norra Sverige? BMW bär inget ansvar och säger att att dom inte står för haveriet! Många tusentals kr kostade bytet och vill gärna veta om flera BMW ägare haft liknade bekymmer. För mig är omöjligt en BMW en bil förr Norra Sverige där stark kyla kan uppstå. | |
| Min förra bil F30 330e 2016 fick startmotorn bytt på en återkallelse. Är väl antagligen inte samma modell men ändå. | |
| Tack för ditt svar. Men finns tyvärr ingen återkallelse på G01 modellen. Verkstaden försökte med Goodwill men fick avslag av BMW. Dåligt anser jag eftersom jag har kört många olika modeller och den nya X3:an klarar uppenbart inte kraftig kyla. | |
|
Att något går sönder på en 5 år gammal bil är ju inte automatiskt samma sak som att BMW eller X3 G01 inte klarar kyla. Hade det varit milt väder innan köldknäppen om det blivit så mycket is? Däremot är det ju alltid tråkigt när saker går sönder och det blir dyrt. Vad landade räkningen på? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.