|
|
|
|---|---|
|
Hej Är på jakt efter en G31 med några år på nacken och några tusen mil i bagaget. Har kikat runt länge och tycker att många har förhållandevis mycket stenskott/märken på fronten av bilen, är det klen lack på just 5-serien eller BMW generellt eller bara otur? Har en äldre E91 som rullat 22 000 mil som har klart färre märken än många. Har oavsett fastnat för en carbon svart nere i tyskland som har rullat 10 000mil. Bilen är i bra skick förutom mycket märken/stenskott på huv o frontspoiler. Hur ser möjligheterna ut att laga något sådant "snyggt" utan att lacka om allt? Då tänker jag både som privatperson men annars på rekondfirma? | |
|
Länk Länk Det är bra att få med bilderna :) |
|
|
Hmm.. omlackningen är ju det som bäst löser problemet. Med risk för nyansskillnad. På en firm så borde de ju vara smidigare med lackstift och kanske kan en polering på det förbättra. Men jag skulle ha rimliga förhoppningar på det. Det som skulle göra dig nöjd är nog en omlackning... |
|
|
Har ingen lösning på om det går att fixa men just den där lacken (som är BMW:s snyggaste) är ju så otacksam när det kommer till stenskott. Min G31(carbonsvart) såg ut som "salt och peppar" i fronten efter 1 års pendlande Linköping-Finspång. Stift fungerar väl om det är ett fåtal men annars landar man väl i omlackning? Lycka till |
|
|
Jag brukar använda chipex. Blir mycket bättre än lackstift. Är man noggrann så blir det mycket bra resultat. Man beställer ett kit i rätt kulör. BMWCS #8925 |
|
|
har också använt chipex, funkar mkt bra, ssk på små skott som är svåra att fylla med lackstift |
|
|
Tack för er input. Jag velar lite då bilen inte direkt står runt knuten o surt att komma ner till Tyskland o inse att hela bilen är i klart sämre skick än förväntat, spoilern tycker jag ser riktigt tråkig ut. Om man skulle gå på alternativet att lacka om, ska man räkna med nyansskillnader? Vad kan det kosta ungefär att lacka om huv o front spoiler? |
|
|
Hej! Huvar har jag frågat runt på en del på och det brukar hamna kring 7-8 papp på en seriös lackverkstad.. Just huvar går det t.ex. en hel del färg på, bl.a. därav dyrt. Vad en front(spolier) kan kosta vet jag inte, men räkna med 5 tusen iaf..troligen mer. Ring runt till olika lackverkstäder. Nyansskillnader? Tja, det kan det väl bli...men det beror ju bl.a. på hur känslig du är + att det finns bättre lackerare..och sämre. Likaväl som att det finns personer(kunder) som aldrig blir nöjda :) Mvh Janne. |
|
| Har en Karbonsvart F10-16 som delvis har lackats om ett par gånger pga ett rådjur resp en Volvo som försökte göra filbyte in i mig, går inte att ana någon nyansskillnad. Man ser att lacken är mindre sliten / har mindre stenskott, men ingen nyansskillnad. | |
|
Har hört talas om folk som köpt begagnade bilar hos större firmor i Tyskland fått bilen omlackad till leverans.Kanske var det avtalat vid köp, kanske var det en trevlig gest från firman men det handlar inte om enstaka fall. Kan ju vara värt att fråga om det är nåt som firman bilen står hos kan ordna vid en affär? För lacka om lär du nog bli tvungen till om du vill ha ett bra resultat. Som sagts redan, några mindre (till antalet) kan man fixa själv och det kommer ju ständigt nya men med många blir det nog bäst med en omlack trots allt. Sen på med skyddsfolie! Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.