|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att köpa fälgar med dimension Fram 17x8 et20 4x100 Bak 17x9 et20 4x100 Det jag undrar passar dessa kommer det se bra ut eller? Vilka dimensioner behöver jag ha för att fälgen ska inte sticka ut för mycket på däcken? Eller är det fel et? | |
|
Hej Med denna kalkylator kan du kolla hur nära andra fälgar hamnar original. Att inte ändra offset är ju bra för väghållning och slitage på chassie. Om det bara är utseende som gäller är det ju smaken som gäller. Skall du bara glida lite (i en 318 automat?) under sommaren är det inte så noga med offset. Länk |
|
|
Kolla i kalkylatorn som sagt men jag är mycket skeptisk till att du får plats med så breda hjul utan modifieringar av skärmar mm. - E30 har väldigt smala hjulhus om man jämför med moderna bilar... Sedan spelar däckbredden även in till viss del, även om det är mer marginellt. Ändrar du spårvidden mer än 15mm på hjulaxeln (7,5mm/hjul) så är det inte längre lagligt...och det finns ju en god anledning till att den gränsen finns! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag tror det blir svårt att få plats med de fälgarna. Här har du ett par bilder på min 2-dörrars E30 med 17x8 ET20: Bedöm själv om det går dit en halv tum till. :) Länk Länk Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
Hej! Tack för svaren Matthias, Johan B, JohanE och bilderna (fin bil). Så bästa är att hålla sig till 7tum bredd och ET 35 som originala? |
|
|
Orginal var enligt Realoem.com: 7x15 ET24 eller 6,5 x 14 ET30 alt ET34 eller 6 x 14 ET34 eller plåtfälgarnas 5 alt 5,5 x 14 ET35. Johan E, är det en "vanlig" E30 eller M3? Taklinjen vid bakrutan ser ut som en M3 och skärmarna ser ganska breda ut... M3 sista årsmodellen hade väl som bredast 7,5 x 16 ET27, men det kan nog ha varit en hel del modifieringar på den karossen som skiljde sig mot standardbilarna! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
JohanB: Det är en 320 med M3 bakruteram och baklucka. Visserligen sitter det M3ans bakvagn på också men ET skiljer bara 6mm. M3 har ET30 original på 15" och vanliga E30 har ET24 på "samma" fälg så bilderna bör ge en ganska rättvis vink. Bakskärmarna är helt original vid fototillfället, varken valsade eller bytta mot bredare. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.