AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.454

M135i lci 2015 androidauto?

Jo
1
Johnje
M135i lci-2015
Bmw e91 318d-2008
Hej köpt en m135i! Har stora proffesional nav med connected drive, tänkte om det går att fixa androidauto genom kodning samt om det finns något annat som är värt att göra när man ändå håller på, :) mvh
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag har inte hört om några möjligheter att använda android auto i befintlig hårdvara.
Det jag har är en android skärm som jag installerade istället för orginal skärmen och då kan man ha både android auto och apple carplay. Inga nackdelar då du enkelt kan nå bilens orginala idrive system. Lite dyrt men värt enligt mig. Går enkelt att installera tillbaka orginal skärmen om man vill det senare.

Om du har speglar som man kan fälla in kan man koda så de fälls in varje gång man låser bilen. Kan vara nice om man tycker det. Koda så att auto start/stop är av när man startar och stänga av bältepåminnaren kan man även göra.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Har du bilder på hur det ser ut i kupén?
Tyvärr så är jag utomlands just nu och bilen är i garaget hemma så har inte någon bild. Men på youtube finns det ganska mycket där man kan se. Länkar en video som har samma skärm som mig. Enda skillnaden är att min f20 är en LCI2 och har då inte plats för 10.25 tums skärmen men "bara" 8.8. Annars är det samma.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Tack för länken! Kul att se. En utmaning med äldre bilar är ju ofta att interiören och kanske främst tekniken i interiören åldras markant. Med android auto/ apple car play så är man ju inte lika påverkad av det. Men den där skärmen, kan den även visa existerande menyer som finns i originalskärmen? Serviceintervall osv?
Ja. Om man håller in meny knappen på idrive controllen så kommer den gå tillbaka till din vanliga idrive och det kommer se ut som att du inte har ändrat något. Så man kan switcha mellan sin originala idrive och den uppgraderade.

Det är även jätte enkelt att gå tillbaka till sin orginala skärm om man inte är nöjd med android skärmen. Det är bara att byta skärm igen så kommer inge märka något :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.